RegionalneWarszawaWarszawa atrakcyjna dla sieciówek

Warszawa atrakcyjna dla sieciówek

Stolica zajęła 12 miejsce w światowym rankingu przygotowanym przez firmę CBRE

Warszawa atrakcyjna dla sieciówek

27.05.2013 09:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Już po raz szósty firma CBRE przeprowadziła coroczne badanie aktywności sieci handlowych na świecie. W tym roku zbadała 320 najpopularniejszych międzynarodowych marek w ponad 200 miastach, śledząc trendy ich globalnej ekspansji. W raporcie, na który trafiliśmy w Portalu Spożywczym czytamy, że znane sieci handlowe w 2012 roku weszły do dużej liczby nowych lokalizacji, a w 81% badanych miast odnotowano co najmniej jedną międzynarodową markę, która otworzyła tam swoje nowe sklepy.

Najbardziej pożądanym przez zagraniczne sieci handlowe miastem jest Hong Kong. W ubiegłym roku pojawiło się u nich aż 51 nowych marek z różnych sektorów, nie tylko luksusowych. Warszawa (12 miejsce w rankingu; 19 znanych marek weszło do stolicy Polski w roku ubiegłym) znalazła się m.in. za Kijowem (39 sieci) i Sao Paulo (25). Jednak 12 miejsce na świecie to wynik naprawdę wysoki.**

W pierwszej 20-tce rankingu znalazły się również 4 miasta niemieckie - Berlin zajął trzecie miejsce pod względem ilości nowych marek (28), które weszły na ten rynek; Frankfurt (20), Hamburg (19) i Monachium (19). Niski poziom bezrobocia, rosnące wynagrodzenia i rekordowy poziom zatrudnienia stworzyły silne fundamenty dla konsumpcji w Niemczech i zachęciły międzynarodowe sieci handlowe do wejścia do wielu lokalizacji w tym kraju.

Największą ekspansję na nowe rynki odnotowano w sektorze tzw. "średniej mody" - stanowiły one 22% wszystkich sieci, zaraz za nimi znalazły się marki z linii mody luksusowej i biznesowej (20%), a także najemcy z sektora restauracji i kawiarni (13%).

Obraz
atrakcyjnośćsieciówkiranking
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)