Tak wygląda kładka, która połączy prawą i lewą stronę Warszawy
Ogłoszono wyniki międzynarodowego konkursu architektonicznego na koncepcję przeprawy.
Już wiadomo, jak będzie wyglądał projekt kładki pieszo-rowerowej w Warszawie. Most będzie miał 400 metrów długości, sześć metrów szerokości. Połączy Powiśle z Pragą.
W czwartek ogłoszono wyniki międzynarodowego konkursu architektonicznego na koncepcję przeprawy, która powstanie na wysokości ulic Karowej i Okrzei.
– To był niezwykle trudny wybór, bowiem napłynęło wiele bardzo ciekawych prac. Niezwykle istotne było dla nas, żeby wybrać perełkę architektoniczną, która będzie uzupełniała a nie dominowała nad otoczeniem i będzie wyglądała tak, jakby tu zawsze była – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
Wygrała firma Schussler Plan. Zwycięzcy dostali 100 tys. złotych nagrody. - Zwycięski projekt został nagrodzony za „powściągliwą i niezwykle elegancką formę”, doskonale wpisującą się w pejzaż tej części miasta – informuje ratusz.
Konkurs ogłoszono w grudniu i cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem architektów z Polski i zagranicy. Wpłynęło aż 40 prac konkursowych (z czego 6 z zagranicy), które ocenił sąd konkursowy w składzie: Marek Mikos – przewodniczący, zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Renata Kaznowska – zastępca Prezydenta m.st. Warszawy, Rainer Mahlamäki – fiński architekt (projektant POLIN), Wojciech Wagner – zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Łukasz Puchalski – dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, Jacek Grunt-Mejer – Pełnomocnik Prezydenta ds. rewitalizacji, Ewa Kuryłowicz i Maciej Mąka – OW SARP, Agnieszka Kulesza – Zarząd Dróg Miejskich, Hubert Markowski – Politechnika Warszawska Wydział Architektury, Wojciech Zabłocki – architekt, Patryk Zaręba – architekt krajobrazu i Henryk Zobel – Politechnika Warszawska Wydział Inżynierii Lądowej.