Tak będzie wyglądać Muzeum Polskiej Wódki (WIZUALIZACJE)
Dzisiaj, 25 listopada odbyła się oficjalna prezentacja finalnego projektu architektonicznego Muzeum Polskiej Wódki, którego otwarcie zaplanowano na 2017 rok w zrewitalizowanym Centrum Koneser *na warszawskiej Pradze Północ*. Autorem stałej ekspozycji jest renomowana pracowania architektoniczna Nizio Design International. Logotyp i identyfikację wizualną stworzył uznany artysta plastyk – Andrzej Pągowski.
30.08.2017 16:18
Polska wódka jest szlachetnym alkoholem, produktem najwyższej jakości, z którego słyniemy na całym świecie. Chcemy utwierdzić Polaków w przekonaniu, że mogą i powinni być dumni *ze swojego narodowego trunku, a z Muzeum Polskiej Wódki uczynić wizytówkę Warszawy na równi *z innymi znaczącymi muzeami. Aby zrealizować nasz projekt według najlepszych światowych standardów zaprosiliśmy do współpracy renomowanych specjalistów - podsumowuje Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, patrona muzeum.
Narracja muzealna poprowadzi zwiedzających przez pięć galerii. Aranżacja i wyposażenie wnętrz muzealnych, jak również zaprojektowanych przestrzeni komercyjnych podyktowane są kontekstem miejsca. Zwiedzający poznają metody produkcji wódki, poczują też charakterystyczne zapachy towarzyszące destylacji. Wejdą nie tylko w sam środek procesu tworzenia, ale też zapoznają się z historią i kulturą, jaka się wokół polskiej wódki wytworzyła – mówi Mirosław Nizio, założyciel i główny architekt pracowni odpowiedzialnej za projekt muzeum.
Autorzy projektu zapewniają, że zastosowane rozwiązania pozwolą odwiedzającym doświadczyć i zrozumieć, n**a czym polegają poszczególne etapy produkcji wódki, z jakich surowców jest ****wytwarzana* (zboże, ziemniaki oraz woda), podkreślając jednocześnie istotną rolę człowieka - gorzelnika - w przebiegu tego procesu. Opowiadając o historii polskiej wódki* przypomną także **pierwsze receptury i pokażą, jak zmieniał się wygląd etykiet oraz design butelek.