Sukces obrońców przedszkola przy Podchorążych. Poparła ich Rada Dzielnicy
Teraz czekają na decyzję Rady Warszawy
15.05.2014 14:23
Mieszkańcy Sielc nie ustępują w staraniach, by zachować teren wokół przedszkola i samego budynku przedszkola przy ulicy Podchorążych. We wtorek,12 maja, tłumnie przybyli na Radę Dzielnicy Mokotów i odnieśli sukces. Radni jednogłośnie poparli ich wniosek. Tym samym uchwalili stanowisko ws. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z zachowaniem dla całości tego terenu funkcji użyteczności publicznych oraz zieleni w nienaruszonym stanie. Jest to pierwszy i zarazem bardzo ważny krok na drodze do uchwalenia planu dla tego terenu przez Radę Warszawy, o co będą walczyć mieszkańcy Sielc.
Przedszkole przy ulicy Podchorążych 31 zostało zlikwidowane w 2006 roku, a na jego miejsce miało zostać przeniesione przedszkole specjalne z górnego Mokotowa, jednak w tym okresie do budynku pojawiły się roszczenia. Od* 2006 roku, ten piękny budynek ze spadzistym dachem krytym ceglaną dachówką wraz z ogrodem porośniętym przez sześćdziesięcioletnie drzewa, zwyczajnie niszczeje*, a mieszkańcy nieustannie otrzymują informację, że z powodu roszczeń spadkobierców odnośnie działki, na której jest usytuowany budynek przedszkola, nie można przeprowadzić żadnej dzielnicowej inwestycji w tym miejscu.
Ponadto w tym roku pojawił się inwestor, który postanowił na tym terenie wybudować 5-kondygnacyjny budynek z podziemnym garażem, który całkowicie zaburzyłby architektoniczny układ Sielc, pozbawił okolicznych mieszkańców pięknego ogrodu i budynku, który mógłby zostać przeznaczony na potrzeby lokalnej społeczności. Jednakże dopóki na terenie Sielc nie będzie uchwalonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, nie uda się zablokować działań inwestora.
Mieszkańcy Sielc już od kilki tygodni walczą o zachowanie tego terenu proponując utworzenie tam Centrum Integracji Mieszkańców. Warto zwrócić uwagę, że na Sielcach nie ma żadnej publicznej instytucji oświatowo-kulturalnej, w której mogliby się spotykać. Budynek dawnego przedszkola, wraz z przylegającym ogrodem, mógłby stanowić przestrzeń współtworzoną przez mieszkańców, otwartą na inicjatywy obywatelskie, sprzyjającą współpracy, tworzeniu więzi społecznej między sąsiadami i poczucia współodpowiedzialności za wspólne