RegionalneWarszawaPierwszy w Europie "Ptasi telefon" w warszawskim Zoo? Wystarczy zagłosować

Pierwszy w Europie "Ptasi telefon" w warszawskim Zoo? Wystarczy zagłosować

Pierwszy w Europie "Ptasi telefon" w warszawskim Zoo? Wystarczy zagłosować
15.06.2015 14:40

Inicjatywa powstała po to, by ratować jak największą ilość dzikich ptaków potrzebujących pomocy. Projekt może być zrealizowany w ramach budżetu partycypacyjnego

„Ptasi telefon” umożliwi swobodny dostęp do informacji na temat postępowania z dzikimi ptakami potrzebującymi pomocy. To projekt zgłoszony do budżetu partycypacyjnego przez Ptasi Azyl z warszawskiego Zoo. Systematycznie zwiększająca się liczba telefonów świadczy o tym, że mieszkańcy stolicy od ośrodka rehabilitacji oczekują, poza udzieleniem pomocy, także wielu porad.

- „Ptasi telefon” to projekt absolutnie nowatorski. Warszawa będzie pierwszym miastem w Polsce, ale także w Europie, które uruchomi taki system informacji dla swoich mieszkańców - mówią pomysłodawcy projektu. Dodają, że nie chcą już wybierać pomiędzy telefonem od zatroskanych ludzi, którzy znaleźli rannego ptaka a głodną sikorką lub tupiącym ze złości lelkiem, który nie dostał jeszcze swojego jedzenia. - Chcemy móc pomagać i jednym i drugim! I jest to możliwe, wystarczy niewielki system telefoniczny. Dlatego też złożyliśmy do budżetu partycypacyjnego projekt automatycznego systemu informacji o pomocy dzikim ptakom na terenie Warszawy - zaznaczają.**

Jak ma działać „Ptasi telefon”?

To miałby być całodobowy, automatyczny system informacji telefonicznej, składający się z krótkich komunikatów głosowych, pogrupowanych w panele tematyczne. Będą zmieniać się w zależności od pory roku, a dostęp do poszczególnych nagrań możliwy będzie poprzez wybieranie tonowe. Zakres tematyczny komunikatów i sposób przekazywania informacji zostanie oparty na wieloletnim doświadczeniu ośrodka Ptasi Azyl i obejmie najczęściej zadawane pytania. Jednocześnie mogłoby dodzwonić się nawet kilkanaście osób.
Całodobowy tryb pracy umożliwi uzyskiwanie podstawowych informacji nawet poza godzinami pracy ośrodka. Oczywiście nadal możliwy będzie kontakt z pracownikami Ptasiego Azylu, którzy jak zawsze będą odbierać telefony kiedy tylko pozwalają na to obowiązki. Dodatkowo będą wyznaczone godziny dyżuru telefonicznego – o czym też pojawi się informacja w systemie komunikatów „Ptasiego telefonu”.

Jak można pomóc?

Wystarczy do 26 czerwca zagłosować na projekt "Ptasi telefon" złożony do budżetu partycypacyjnego przez Ptasi Azyl. Swoje poparcie dla pomysłu można zaznaczyć na stronie internetowej: http://twojbudzet.um.warszawa.pl/aktualna-edycja-bp-2016/g-osowanie

Więcej informacji na temat projektu można znaleźć tutaj: https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/3044

- Chcemy poprosić warszawiaków, aby pomogli nam i ptakom. Każdy głos jest na wagę szczęśliwszego ptasiego dzioba. Na wagę wróbli, kaczek, mazurków, sikor, dzięciołów i innych rezydentów ptasiej Warszawy - zaznaczają pomysłodawcy "Ptasiego telefonu".

Całkowity koszt projektu wynosi 92 000,00 zł i nie zawiera żadnych kosztów osobowych. Fundusze w całości zostaną przeznaczone na osprzęt potrzebny do uruchomienia telefonu. Wszystkie działania związane z uruchomieniem telefonu, czyli napisanie czy nagranie komunikatów, przeprowadzone będą przez pracowników i wolontariuszy Azylu.

Obraz
Obraz
Obraz
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także