O jakości decyduje też kierowca autobusu
Szkoda, że ZTM nie zrobił takiej sondy...
01.10.2012 06:36
Zarząd Transportu Miejskiego pyta na swojej stronie internetowej, co najbardziej przeszkadza pasażerom w zachowaniu innych pasażerów, podczas korzystania z komunikacji miejskiej. Wybrano cztery zachowania, na które najczęściej wpływają skargi do ZTM. Są to: lokowanie wyjścia z pojazdu, utrudniając wysiadanie, głośne słuchanie muzyki, rozmowy przez telefon komórkowy i nieustępowanie miejsca osobom potrzebującym.
Pomyśleliśmy, że warto byłoby również zapytać pasażerów, co jest najbardziej nieprzyjemne w zachowaniach kierowców autobusów i tramwajów. Oni również uprzykrzają życie pasażerom i wpływają na jakość podróży.
Na liście częstych a niepożądanych zachowań kierowców ZTM-u można wymienić:
- Zamykanie drzwi przed nosem podbiegającego do pojazdu pasażera
- Styl jazdy przydatny bardziej przy przeworzeniu ziemniaków, niż ludzi
- Nieuprzejme zachowanie w stosunku do pasażerów
- Nieznajomość języków obcych
- Palenie papierosów w kabinie kierowcy podczas postoju na pętli
- Przekleństwa rzucane przez okno w stronę innych uczestników ruchu drogowego