Metro rozbuduje się o kolejne stacje na II linii, ale co z zajezdnią?
Następnym planowym wydłużeniem drugiej nitki stołecznego metra będzie tzw. wariant 3+3.
14.07.2015 20:20
Jednak wraz z nowymi stacjami zarówno na Woli i Targówku, II linia może jeszcze nie być obsługiwana z perspektywy stacji techniczno - postojowej na Morach. Okazuje się bowiem, że nawet po rozbudowie trzeba będzie realizować kursowanie składów tak jak do tej pory, czyli od STP Kabaty. Znajduje się ona na południowym krańcu I linii, co w perspektywie może stanowić pewne utrudnienie.
Główną przeszkodą będzie nie tylko brak miejsca na nocowanie oraz odstawianie pociągów , które Metro Warszawskie planuje zakupić (jest mowa nawet o 35 składach), ale również przepustowość samego łącznika pomiędzy liniami. Stołeczny ratusz zapewnia jednak, że problem z zajezdnią jest absolutnie do rozwiązania.
Miasto i tak rozważa jej budowę na Morach oraz połączenie z istniejącymi stacjami II linii metra, już teraz. W przyszłości natomiast nitka byłaby rozbudowywana o dodatkowe stacje, w powstałym wcześniej tunelu. Aktualnie trwa przetarg na zaprojektowanie i budowę trzech na Woli i trzech na Targówku, które mają docelowo powstać w 2019 roku.
Przeczytajcie też: LOT partnerem międzynarodowej kampanii na rzecz walki z rakiem piersi