Linia kolejowa z Warszawy do Radomia doczeka się modernizacji
Ważną decyzję dla pasażerów pociągów ogłosili dziś przedstawiciele PKP PLK.
27.07.2015 16:00
Aktualnie podróż na tej trasie to istny koszmar. Wystarczy stwierdzić, że przejazd pociągiem Kolei Mazowieckich, pomiędzy Warszawą a Radomiem (na odcinku nieco ponad 100 km) może wynieść nawet trzy godziny. Dla porównania składem Pendolino, ze stolicy do Gdańska (ok. 300 km) dotrzemy już w 2h 30 min. Wszystko przez fatalny stan infrastruktury kolejowej na linii radomskiej oraz ciągnące się w nieskończoność procedury przetargowe. Wygląda na to, że prace modernizacyjne wreszcie nabiorą tempa.
Pierwszym etapem jest przebudowa 27 km na odcinku Warszawa Okęcie-Czachówek Południowy. Dotyczy ona zarówno torowiska, peronów, jak i samych stacji kolejowych. Koszt prac wyniesie 460 mln zł, a potrwają one 20 miesięcy. W rezultacie na przebudowanym odcinku pociągi będą mogły pojechać z prędkością 160 km/h.
– Modernizacja linii kolejowej od stacji Warszawa Okęcie przez Piaseczno do Czachówka będzie polegała na rozbiórce i budowie od nowa torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej na całym odcinku. Poza kompleksową modernizacją torów szlakowych zadaniem wykonawcy będzie przebudowa układu torowego stacji Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy w celu usprawnienia obsługi ruchu aglomeracyjnego. Umożliwi to przewoźnikom takim jak Szybka Kolej Miejska uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii – powiedział Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji.
Przebudowane zostaną wszystkie perony na stacjach modernizowanego odcinka , a dodatkowo w Czachówku Południowym powstanie przejście podziemne. Oprócz poprawy komfortu podróżnych i skrócenia czasu przejazdu, istotnym aspektem będzie wzrost bezpieczeństwa na modernizowanym szlaku. Zawarta dziś umowa to już trzeci kontrakt dotyczący przebudowy tej trasy kolejowej. Dwa pozostałe dotyczą budowy systemu sterowania ruchem oraz modernizacji stacji Radom. Całość prac PKP PLK planuje zakończyć w 2020 roku.
Przeczytajcie też: Teatr nad Wisłą. Sztuka pod gołym niebem