"Królowa poboczy" ma już 60 lat. W 1957 roku wyprodukowano pierwszą Syrenkę
Mało kto wie, że Syrenki uczestniczyły w latach 60. XX wieku... w Rajdzie Monte Carlo!
Syrena, zwana też "skarpetą", "srytą" czy też "kurołapką" obchodzi 60. urodziny! Była najdłużej produkowanym samochodem polskiej konstrukcji, ale po dziś dzień auto ma wciąż sporo fanów.
Samochód był dostępny w wielu wersjach i produkowany był początkowo (lata 1957-1972) przez FSO w Warszawie. W sumie wyprodukowano 521 311 egzemplarzy. Przez kolejne lata stopniowo doskonalano pojazd, choć nigdy do końca nie uporano się z wysoką awaryjnością, która nadała Syrenie tytuł "Królowej poboczy". Prosta budowa pojazdu na szczęście pozwalała na dokonanie większości napraw we własnym zakresie.
Syrenki uczestniczyły w latach 60. XX wieku w Rajdzie Monte Carlo! W roku 1964 wystartowały nawet aż trzy polskie załogi. Niestety, wszystkie przekroczyły dopuszczalny limit spóźnień nie kończąc rajdu.
30 czerwca 1983 roku z taśmy produkcyjnej Fabryki Samochodów Małolitrażowych zjechała ostatnia wyprodukowana w tym zakładzie Syrena. Samochód wciąż można kupić na giełdzie. Na stołecznych drogach widujemy ją już bardzo rzadko i prawie wyłącznie w przejazdach okolicznościowych. Jednak niektóre modele (np. Syrena Sport)
mają wciąż sporo fanów.
Przeczytajcie również: Dobra wiadomość dla rowerzystów. Nowa trasa połączy Warszawę z Ząbkami