RegionalneWarszawaKoronawirus. Warszawa mimo epidemii zapewnia obsługę mieszkańców

Koronawirus. Warszawa mimo epidemii zapewnia obsługę mieszkańców

Zgodnie z rozporządzeniem od środy, 22 kwietnia, rozszerza się katalog spraw, które będziemy mogli załatwić w Urzędzie m.st. Warszawy. Koniecznie będzie jednak telefoniczne umówienie się na wizytę, a w przypadku, gdy wymagana jest płatność – dokonanie przelewu.

Koronawirus. Warszawa mimo epidemii zapewnia obsługę mieszkańców
Źródło zdjęć: © PAP | Rafał Guz

22.04.2020 17:30

Wprowadzone zmiany polegać będą na rozszerzeniu zakresu usług dotyczących ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji pojazdów, praw jazdy, a także innych dokumentów komunikacyjnych. Karolina Gałecka rzecznik prasowa stołecznego ratusza przypomina, że od 13 marca obowiązywały pewne ograniczenia w tym zakresie. Można było jedynie odebrać dowód osobisty, prawo jazy czy zarejestrować fabrycznie nowy pojazd.

- Teraz będzie można już załatwić wszystkie sprawy z tego zakresu. Niezbędne będzie jednak telefoniczne umówienie się na wizytę, a w przypadku, gdy wymagana jest płatność – dokonanie jej przelewem - informuje Gałecka.

Warszawa. Organizacja pracy Urzędu

  1. Bezpośrednio realizowane są następujące sprawy:
  • rejestracja stanu cywilnego w wybranych siedzibach USC (m.in. rejestracja urodzeń i zgonów, wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, uznanie ojcostwa),
  • sprawy z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji pojazdów, praw jazdy, wydawania innych dokumentów komunikacyjnych (po umówieniu telefonicznym oraz z dowodem wpłaty, jeśli sprawa wymaga dokonania opłaty).
  1. W pozostałym zakresie bezpośrednia obsługa klientów polega na przyjmowaniu pism/wniosków:
  • Pisma można składać we wszystkich punktach obsługi klienta (Wydziały Obsługi Mieszkańców, punkty obsługi klienta biur urzędu), z wyjątkiem niektórych lokalizacji USC. Jeśli jest to niezbędne dla realizacji sprawy, podejmowane będą także czynności, wymagające kontaktu z klientem (np. podpisywanie i odbiór dokumentów czy oględziny w terenie). Bezpośrednia obsługa klientów w poniedziałki realizowana jest w godz. 8.00-16.00.

Przypomnijmy, że niemożliwe jest dokonywanie płatności w kasach urzędu. Dostępne są z kolei płatności przelewem lub inne formy płatności elektronicznej, lub zdalnej. Ponadto odwołane są wszystkie dyżury organizowane zwyczajowo na terenie urzędu, czyli dyżury radnych, Rady Seniorów, Komisji Dialogu Społecznego oraz bezpłatne porady prawne.

- Apelujemy, aby dla bezpieczeństwa swojego i innych ograniczać wizyty w urzędzie do niezbędnego minimum. Jeśli sprawa nie jest pilna, zachęcamy do odłożenia osobistej wizyty w miejskiej placówce. Kontakt z urzędem możliwy jest również drogą mailową i telefoniczną. Numery telefonów i adresy e-mail znajdują się na stronach www.warszaw19115.pl, www.bip.um.warszawa.pl oraz na stronach internetowych dzielnic- dodaje rzecznik prasowa Urzędu.

Wszystkie informacje i dane kontaktowe dostępne są także pod numerem telefonu 19115.

Zobacz także:Polski test na koronawirusa. Minister mówi, kiedy zacznie działać

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz news, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także
Komentarze (0)