Trwa ładowanie...

Koniec z "żywymi reklamami" na samochodach

Wraz ze zbliżającą się wiosną pojawia się coraz więcej reklam, które są umiejscawiane w pasie drogowym na autach, różnego rodzaju nielegalnych budkach kempingowych i przyczepach

Koniec z "żywymi reklamami" na samochodach
d36wwnw
d36wwnw

Na początku marca pisaliśmy o tym, że miasto wypowiedziało wojnę nielegalnym reklamom na budynkach. Ratusz wraz z organizacjami pozarządowymi rozpoczął prace nad audytem reklamowym. Wspólnie sprawdzą, ile jest nielegalnych nośników w wybranych miejscach Warszawy i jak egzekwować lokalne przepisy, które ich dotyczą.

Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, w pasie drogi nie mogą znajdować się urządzenia czy obiekty, które nie są związane z funkcją drogi. Te przepisy odnoszą się również do reklam zamontowanych na urządzeniach kołowych, które także są traktowane jako nielegalna reklama w pasie drogowym.

Zarząd Dróg Miejskich konsekwentnie prowadzi politykę ich usuwania. Tej wiosny szczególnie zwróci uwagę na reklamy na elementach nośnych, ponieważ właściciele, którzy wykorzystują pojazdy jako „żywą reklamę” nie tylko przyczyniają się do pogorszenia estetyki miasta, ale też łamią prawo. Mówi o tym orzeczenie Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które zapadło w 2010 r. Nakłada ono karę na właściciela reklamy umieszczonej na parkującym samochodzie .

d36wwnw

Samorządowe Kolegium uznało, że "nałożenie kary pieniężnej jest obowiązkiem organu i następuje zawsze w związku z zajęciem pasa drogi bez pozwolenia i to niezależnie od sposobu w jaki zajęcie następuje".

W związku z tym, w ramach posiadanych kompetencji ZDM będzie konsekwentnie kontrolować pas drogowy pod kątem nielegalnej reklamy.

d36wwnw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d36wwnw
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj