RegionalneWarszawaKoniec wakacji. Spore zmiany w komunikacji miejskiej

Koniec wakacji. Spore zmiany w komunikacji miejskiej

Znamy szczegóły

Koniec wakacji. Spore zmiany w komunikacji miejskiej

01.09.2016 07:35

Przywrócenie niektórych kursów, likwidacja innych, zmiany na istniejących trasach oraz nowy rozkład jazdy metra - Od września, po zakończeniu szkolnych wakacji, Zarząd Transportu Miejskiego wprowadzi zmiany w komunikacyjnym miejskiej. - Ich głównym celem będzie dostosowanie oferowanej podaży miejsc do potrzeb - zapowiadają urzędnicy.

Linie 114 i 118
Utrzymane zostaną wakacyjne częstotliwości ich kursowania. Linia 114 nadal będzie kursowała co 12 minut w godzinach szczytu i co kwadrans poza szczytem i w święta. Linia 118 będzie jeździła co 15 minut zarówno w szczycie jak i poza szczytem a także w święto. Dla pasażerów podróżujących z Bródna, coraz atrakcyjniejszym środkiem transportu, po modernizacji trasy tramwajowej, staje się tramwaj. Z tego powodu liczba pasażerów autobusów kursujących z Bródna przez most Grota-Roweckiego zmniejsza się systematycznie. Wpływ na to mają również utrudnienia w ruchu występujące na Trasie S8.

Linia 125
Linia zostanie wycofana z pl. Hallera i skierowana od ul. Grochowskiej do stacji metra Stadion Narodowy.
Skierowanie linii na tę trasę było planowane już wraz z uruchomieniem centralnego odcinka II linii metra. Przeciwko temu zaprotestowały jednak osoby z niepełnosprawnościami dojeżdżające z kierunku Wołomina do szpitali w Międzylesiu i Aninie. Pozostawienie autobusów tej linii przy Dworcu Wileńskim pozwoliło im podróżować z jedną przesiadką. Obecnie, po przywróceniu kursowania pociągów w bezpośredniej relacji z Wołomina przez Warszawę Stadion do Warszawy Zachodniej, podróż w relacji Wołomin – Międzylesie zostanie zachowana z jedną przesiadką – na stacji Warszawa Stadion. Wpływają także wnioski mieszkańców w sprawie wycofania linii 125 z pl. Hallera i skierowania jej do stacji metra Stadion Narodowy. Zmiana zostanie wprowadzona wraz z przywróceniem stałej organizacji ruchu przy pl. Wileńskim, co obecnie planowane jest od dnia 5 września br.

Linia 126
Utrzymana zostanie wakacyjna (co pół godziny) częstotliwość kursowania linii. Linia będzie jednak obsługiwana bardziej pojemnymi autobusami.

Linia 152
Przywrócona zostanie 10-minutowa częstotliwość kursowania linii jedynie w tzw. mikroszczycie porannym, czyli w porze największego zapotrzebowania. Podstawowo, w szczycie porannym i popołudniowym, linia będzie kursowała co 12 minut.

Linia 155
Utrzymana na stałe zostanie wakacyjna skrócona trasa linii od strony Koła do ronda Daszyńskiego. Linia będzie również kursowała z częstotliwością taką samą jak w wakacje czyli co kwadrans w godzinach szczytu, co 20 minut poza szczytem i co pół godziny w święto.

Linia 184
Utrzymana zostanie wakacyjna częstotliwość kursowania linii. Autobusy nadal będą podjeżdżały na przystanki co 30 minut.

Linia 193
We wrześniu zostanie utrzymana wakacyjna częstotliwość kursowania linii. Autobusy będą kursowały co 10 minut w szczycie, co kwadrans poza godzinami szczytu oraz co 20 minut w święta.
Ze względu na to, że linia obsługuje SGGW jej częstotliwość kursowania zostanie zwiększona wraz z początkiem roku akademickiego, czyli od października.

Linie 211, 314 i 516
Częstotliwość kursowania linii 211 została zmieniona (od 22 sierpnia). Autobusy będą kursowały w godzinach szczytu co 12 minut. Równocześnie zostaną przywrócone, również z częstotliwością co 12 minut, szczytowe kursy skrócone tej linii na trasie: Dąbrówka Wiślana – Ćwiklińskiej.

Zawieszona obecnie linia 314 zostanie zlikwidowana.

Utrzymana na stałe zostanie trasa linii 516 wprowadzona na początku lipca br.: Świderska – Ćmielowska (ze względu na trasę objazdową na Nowodworach w związku z budową tramwaju oraz w rejonie ratusza na Białołęce formalnie trasa stała zostanie wprowadzona po zakończeniu tych utrudnień). Zwiększona została również (od 22 sierpnia) częstotliwość kursowania linii w godzinach szczytu z 15 minut do 12.

Po uruchomieniu linii tramwajowej do pętli Tarchomin Kościelny zainteresowanie pasażerów linią 314 istotnie się zmniejszyło. Część pasażerów wybiera od razu tramwaj a część podróżuje linią 516 z przesiadką do linii tramwajowej 2 na Tarchominie. W przypadku przesiadki z linii 314 do linii tramwajowych na przystanku Świderska konieczne było pokonanie znacznej różnicy poziomów między przystankami. W przypadku przesiadki (przed wydłużeniem trasy tramwajowej do pętli Tarchomin Kościelny) z linii 516 do linii tramwajowych na przystanku Mehoffera konieczne było przejście ok. 150 m., w tym przekroczenie aż dwóch jezdni (ul. Mehoffera i ul. Światowida). Obecnie przesiadka z linii 516 do linii tramwajowych na przystanku Tarchomin wymaga przejścia między przystankami jedynie ok. 100 m. i przekroczenia tylko jednej jezdni (ul. Ćmielowskiej). Ponadto w szczycie porannym pasażerowie przesiadający się z linii 516 mają do dyspozycji tramwaje w kierunku Śródmieścia, które są znacznie mniej napełnione.
Zwiększenie szczytowej częstotliwości kursowania linii 516 uzupełni podaż miejsc po linii 314. Nieznaczne zmniejszenie częstotliwości kursowania linii 211 pozwoli zaś na zapewnienie koordynacji rozkładów jazdy tej linii i linii 516, a przy pewnym zwiększeniu pojemności obsługujących ją autobusów zapewni wystarczającą podaż miejsc.

Linia 256
Będzie to nowa linia autobusowa. Zostanie uruchomiona na trasie: PRATULIŃSKA – Trocka – Radzymińska – Gorzykowska – Handlowa – Ossowskiego – zawrotka na pętli WITEBSKA – Ossowskiego – Kołowa – Św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – zawrotka na pętli TARGÓWEK – Trocka – Borzymowska – Św. Wincentego – Kondratowicza – Łabiszyńska – SUWALSKA.
Autobusy będą podjeżdżały na przystanki co 30 minut.
Jej zadaniem będzie uzupełnienie podaży miejsc w relacji osiedle Targówek – osiedle Bródno.

Linia 323
Jej trasa zostanie wydłużona. Linia będzie kursowała dodatkowo ulicami: Sejmu Czteroletniego – Ledóchowskiej – Branickiego.
Dzięki wydłużeniu trasy linia będzie obsługiwała również nową szkołę podstawową przy ul. Ledóchowskiej. Uruchomienie linii będzie możliwe po wybudowaniu przez dzielnicę nowej pary przystanków na ul. Ledóchowskiej oraz zamiana na nowym odcinku trasy linii progów zwalniających na progi wyspowe.

Linia 412
Kursowanie linii zostanie przywrócone po przywróceniu kursowania tramwajów w al. Solidarności na odcinku Targowa – al. Jana Pawła II, co obecnie planowane jest od 5 września br.

Linia 426
Utrzymane zostanie zawieszenie kursowania linii.
Linia charakteryzowała się niewielkim wykorzystaniem przez pasażerów. Centrum handlowe Marywilska 44 (przystanek Kupiecka) jest obsługiwane przez linię 126 oraz prywatne linie KUPIEC-BUS.
W przypadku pozostałych linii przywrócone zostaną ich trasy i częstotliwości kursowania (z uwzględnieniem objazdów związanych z trwającymi inwestycjami).

Ponadto 1 września zostanie wprowadzony nowy rozkład jazdy metra w godzinach poza szczytem oraz w weekendy.
Linia M1 w dni powszednie w godzinach międzyszczytowych będzie kursowała co 4 minuty. W święta do godz. 9.00 co 6 minut i 45 sekund. A po godz. 9.00 co 5,5 minuty.

Linia M2 w dni powszednie pomiędzy godzinami szczytu będzie kursowała co 6 minut. Po godz. 18.30 co 3,5 minuty. Po godz. 19.30 co 4,5 minuty a po godz. 21 co 6 minut i 40 sekund. W soboty między godz. 6 a 21 pociągi będą podjeżdżały na stacje co 6,5 minuty a w święta co 7,5 minuty.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)