RegionalneWarszawaJustyna Glusman z ruchów miejskich proponuje 10 linii metra

Justyna Glusman z ruchów miejskich proponuje 10 linii metra

Justyna Glusman tłumaczy, że przed wyborami kandydaci obiecują gruszki na wierzbie. - Jaki ogłasza budowę 2 nowych linii metra w ciągu 1 kadencji. Wojciechowicz snuje wizje kolejki Monorail. My wysuwamy realną, możliwą do zrealizowania w czasie jednej kadencji propozycje - przekonuje Glusman.

Justyna Glusman z ruchów miejskich proponuje 10 linii metra
Źródło zdjęć: © Miasto Jest Nasze | Miasto jest nasze

27.07.2018 12:16

Kandydatka ruchów miejskich na prezydenta Warszawy w piątek przedstawiła swoją wizję Warszawy. - spotykamy się przy dworcu PKP Śródmieście. Stoimy teraz nad linią metra. Bo przecież metro to nic innego jak kolej pod ziemią. Warszawskie linie kolejowe mogłyby pełnić tę samą funkcję co metro, ale trzeba je zintegrować z siecią transportu miejskiego - powiedziała na początki konferencji Glusman. Zaznacza, że tymczasem stacja Śródmieście nie ma nawet łącznika ze stacją Metro Centrum. - To symbol tego, jak nie zintegrowana jest kolej z miastem w Warszawie - przekonuje działaczka społeczna.

- Przywiązaliśmy się do myśli, że metro to coś, co trzeba zbudować od zera – wydrążyć tunele, wybudować stacje. Otóż jest to myślenie błędne. Weźmy na przykład linię średnicową: pozwala ona dojechać na Marszałkowską z Pruszkowa czy Wesołej w czasie poniżej pół godziny - tłumaczyła kandydatka.

Podczas konferencji zabrała głos Agnieszka Klembowska ze stowarzyszenia Sąsiedzi dla Wesołej. - SKM to fantastyczny środek transportu, niestety jest zawodny, nieprzewidywalny i jeździ za rzadko. 2 pociągi na godzinę, z których jeden zawsze może się spóźnić albo stanąć w polu, to nie jest wystarczająco dobra oferta. Trzeba ją poprawić - zaznaczyła Klembowska.

Justyna Glusman przedstawiła zalety połączeń kolejowych:

  • Nie trzeba drążyć nowych tuneli, omijać rur, instalacji, wzmacniać fundamentów,
  • Nie trzeba kupować gruntów pod infrastrukturę naziemną,
  • Nie trzeba budować nowych torowisk.

Jan Mencwel, prezes Miasto Jest Nasze wyjaśnił, co trzeba zrobić, żeby w krótkim czasie mieć wygodną sieć kolejki miejskiej:

  • Zbudować łączniki między stacjami kolejowymi a przystankami (np. prostsze przejście z dworca Śródmieście do „Patelni” i przystanków tramwajowych),
  • Usprawnić kursowanie pociągów – co z tego, że mieszkańcy obrzeży Warszawy mają teoretycznie łatwe połączenie z centrum, skoro częste awarie nie pozwalają ufać w niezawodność tego połączenia,
  • Zbudować jedną dodatkową linię obwodową, która pomoże włączyć do systemu południowe dzielnice Warszawy (Południowa Linia Obwodowa, planowana już w latach 30.)

Widzisz coś ciekawego? Masz zdjęcie, filmik? Prześlij nam przez Facebooka na wawalove@grupawp.pl lub dziejesie.wp.pl

Zobacz także
Komentarze (0)