Happening "Karp z ludzką twarzą"
Chcą ograniczyć cierpienia zwierząt przed świętami!
13.12.2012 10:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Klub Gaja, w ramach kampanii Jeszcze żywy KARP 2012, będzie zachęcał Warszawiaków do zmian postaw społecznych i przyzwyczajeń konsumentów w celu ograniczenia cierpienia tych zwierząt.
W związku z tym organizują* jutro (piątek, 14 grudnia) Happening „Karp z ludzką twarzą”. Twarze znanych aktorów – ambasadorów w połowie zamalowane wizerunkiem karpia maja jednocześnie „mówić” w jego imieniu. *Aktorzy pojawią się o godz. 11.30 na ulicach Chmielnej i Szpitalnej, a także w innych punktach miasta – wszędzie tam gdzie dotrą sympatycy kampanii, którzy na swoją twarz nalepią kalkomanię (tatuaż wodny) z obrazkiem karpia.
Klub Gaja będzie także rozdawać przechodniom oryginalne kartki pocztowe z wizerunkiem ambasadorów polskich karpi.
Sprzedaż karpia z lodu czy chłodni, tak jak innych ryb, zmniejsza stres i ból ryb, i takie rozwiązanie proponujemy konsumentom. Forma handlu (transport - przetrzymywanie w basenach – sprzedaż żywcem), którego początki sięgają PRL nie powinien być kontynuowany w XXI wieku. - czytamy na stronach Gai. - Żywe karpie wielokrotnie wyławiane podczas sprzedaży detalicznej są narażone na zranienia, otarcia i stres. Pakowane żywcem do reklamówek – na śmierć przez duszenie.
W tym roku kampania po raz pierwszy ma swoją stronę internetową – www.jeszczezywykarp.pl profesjonalne spoty radiowe i telewizyjne, bannery, plakaty, funpage na Facebook. Kampanię wspierają ambasadorzy - aktorzy: Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha, Bartłomiej Topa oraz Robert Makłowicz, publicysta i kucharz. W tym roku dołączył do kampanii aktor i prezenter - Daniel Wieleba.