Fotoradary wracają na 3 duże skrzyżowania
Czwarty, na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Witosa juz działa
Skrzyżowanie ul. Sobieskiego i Witosa zostało ponownie objęte kontrolą fotoradarową. Kilkumiesięczne testy systemu na skrzyżowaniu doprowadziły do ponad 6-krotnego spadku liczby rejestrowanych wykroczeń, udrożnienia ruchu na skrzyżowaniu i co najważniejsze, nie odnotowano na nim poważnych zdarzeń drogowych
System fotoradarowy rejestruje zarówno pojazdy wjeżdżające na skrzyżowanie na czerwonym świetle, jak i przekraczające dozwoloną prędkość. Dodatkowo możliwości urządzeń pozwalają na identyfikację pojazdów, w związku z tym kontrolowane będą również pojazdy ciężarowe. System jest tak zbudowany, że ma możliwość wykonania niezależnych pomiarów na wszystkich pasach dojazdowych do skrzyżowania.* Może więc wykonać pomiary równocześnie, np. czterech pojazdów wjeżdżających na skrzyżowanie z jednego kierunku i precyzyjnie określić, z jaką prędkością oraz kiedy nastąpił wjazd przy czerwonym świetle każdego z pojazdów osobno*.
Kontrola prędkości nie jest ponoć priorytetem na tym skrzyżowaniu. Istotna jest możliwość wykonywania zdjęć i pomiarów pojazdom wjeżdżającym na skrzyżowanie przy czerwonym świetle. Wykroczenie to w okresie testów stanowiło 40 proc. wszystkich zarejestrowanych spraw. Skrzyżowanie ul. Sobieskiego/Witosa charakteryzuje się dużym natężeniu ruchu. Przed zamontowaniem systemu często dochodziło w obrębie skrzyżowania do zatorów spowodowanych przez kierowców, którzy w sposób nieuprawniony wjeżdżali na skrzyżowanie bez możliwości opuszczenia go.
Straż w trakcie prowadzonych testów osiągnęła cel jakim jest wzrost bezpieczeństwa na skrzyżowaniu Sobieskiego/Witosa. Po przeprowadzonych analizach podjęto decyzję o objęciu podobnymi kontrolami kolejnych skrzyżowań. Trwa montaż urządzeń na kolejnych skrzyżowaniach: ul. Grójecka/Dickensa, ul. Niepodległości/Batorego, ul. Zamieniecka/Ostrobramska.
Miejsca te wytypowano po analizie stanu bezpieczeństwa, uznając je za jedne z najbardziej zagrożonych w stolicy:
• Skrzyżowanie ul. Grójecka/Dickensa – w analizowanym okresie odnotowano 14 wypadków i 20 kolizji w wyniku których zginęły 2 osoby, a 14 zostało rannych.
• Skrzyżowanie ul. Nieodległości/Batorego - w analizowanym okresie odnotowano 18 wypadków i 4 kolizje w wyniku których zginęła 1 osoba, a 21 zostało rannych.
• Skrzyżowanie ul. Zamieniecka/Ostrobramska - w analizowanym okresie odnotowano 10 wypadków i 11 kolizji w wyniku których ranne zostało 22 osoby.