Cała druga linia metra już za pięć lat. Podpisano ostatnią umowę
To już oficjalne, cała linia M2 ma być gotowa przed 2023 rokiem. W czwartek Hanna Gronkiewicz-Waltz, w ostatni dzień jej drugiej kadencji, podpisała umowę na budowę ostatnich stacji na styku Woli i Bemowa.
Umowa dotyczy wybudowania dwóch i pół kilometra tuneli, wentylatorni szlakowej oraz dwóch stacji: Ulrychów i Powstańców Śląskich. Budowa pierwszej stacji rozpocznie się przy ulicy Górczewskiej i Białowieskiej, następnie na skrzyżowaniu ulic Górczewska i Powstańców Śląskich. Firma ma 36 miesięcy na zrealizowanie kontraktu.
Podczas podpisywania umowy, prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz tłumaczyła, że dla niej osobiście to niezwykle ważna chwila i moment wręcz historyczny dla całej Warszawy. - Od dziś możemy mówić, że stolica ma dwie pełne linie metra. Podpisując te umowy sfinalizowaliśmy połączenie podziemną koleją Targówka z Bemowem. Cieszę się, że udało mi się tę inwestycję przeprowadzić od samego jej początku, aż do podpisania umowy na jej ostatni fragment - powiedziała.
Pod koniec września prezydent Warszawy podpisała też umowę na kolejne stację na Bródnie, gdzie na końcu trasy powstanie hala, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Poza tym podpisano umowę na ostatni odcinek na Bemowie (Stacje: Lazurowa, Chrzanów i Karolin) i na nową Stację Techniczno-Postojową.
Obecnie intensywne prace trwają na budowie trzech stacji na Pradze-Północ i Targówku oraz trzech na Woli. Za wschodni odcinek odpowiedzialna jest firma Astaldi, a za zachodni Gülermak. Stacje mają być oddane do użytku w maju 2019 roku.
Z centralnego odcinka drugiej linii metra warszawiacy mogą korzystać od marca 2015 roku.
Zobacz także: Grube ryby odejdą z .N? "To plotki, które sieją najczęściej ci, którzy są poza partią”
**
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl