RegionalneWarszawaBudowa metra na Woli. Zmiany na Górczewskiej już wieczorem [MAPY]

Budowa metra na Woli. Zmiany na Górczewskiej już wieczorem [MAPY]

Wykonawca zachodniego odcinka drugiej linii metra wprowadzi w środę wieczorem zmiany w ruchu drogowym na ul. Górczewskiej. Będą dotyczyły głównie ruchu komunikacji miejskiej, dla kierowców indywidualnych korekty będą niewielkie.

W środę, 22 marca ok. godz. 22.00 zmieni się organizacja ruchu na ul. Górczewskiej pomiędzy ul. Księcia Janusza a ul. Deotymy. Plac budowy metra obejmie północną jezdnię, a ruch autobusów, taksówek, MTON oraz pojazdów z identyfikatorami MW będzie odbywał się jezdnią południową. Po północnej stronie jezdni utrzymane będzie przejście dla pieszych. Natomiast po stronie południowej wyznaczony zostanie ciąg pieszo-rowerowy. Utrzymane będą przejścia dla pieszych pomiędzy dwiema stronami ul. Górczewskiej – przy ul. Deotymy, za Księcia Janusza, przy Góralskiej i przed wjazdem do centrum handlowego.

Budowa metra na Woli. Zmiany na Górczewskiej już wieczorem [MAPY]

30.08.2017 12:13

Ulica Górczewska od skrzyżowania ulic Elekcyjnej i Deotymy do wjazdu do centrum handlowego nadal pozostanie zamknięta – mogą się nią poruszać tylko autobusy, taxi i MTON oraz posiadający identyfikatory wg wzoru MW właściciele, najemcy i prowadzący działalność gospodarczą w budynkach wzdłuż ul. Górczewskiej. Jadący od strony al. Prymasa Tysiąclecia muszą się rozjechać w ul. Deotymy lub Elekcyjną. Autobusy, taxi i MTON jadące od strony ul. Powstańców Śląskich przejeżdżają na swój odcinek ul. Górczewskiej przejazdem przez pas dzielący w pobliżu ul. S. Konarskiego, czyli za wiaduktem kolejowym (patrząc od strony budowy); natomiast ci, którzy chcą dojechać do centrum handlowego oraz ulic: Białowiejskiej, Szańców, W. Przanowskiego, Mrocznej i Góralskiej jadą prosto (wjechać w te ulice mogą wyłącznie mieszkańcy). Na wyłączonych z ruchu powierzchniach zostały wytyczone parkingi.

Ulicą Elekcyjną w kierunku południowym, czyli do ul. Wolskiej mogą poruszać się wszyscy bez ograniczeń, na skrzyżowaniu z ul. Wolską muszą się rozjechać w prawo lub w lewo, bo na wprost (do ul. M. Kasprzaka) jest tylko przejazd dla autobusów, taxi i MTON. W ul. Elekcyjną od strony Wolskiej (w kierunku północnym) wjazd w ciągu dnia możliwy jest tylko autobusów, taxi i MTON (w godz. 22.00 – 5.00 wjazd będzie możliwy dla wszystkich). Natomiast za ul. Pustola to ograniczenie znika, co umożliwia dojazd i wyjazd z posesji, które są na dalszym odcinku ul. Elekcyjnej. Dodatkowo, od 22 marca zmieniony zostanie kierunek ruchu na ul. Batalionu AK „Zośka” – ruch na tej ulicy będzie odbywał się w stronę ul. Elekcyjnej (w godz. 22.00 – 5.00 możliwy będzie wyjazd na ul. Elekcyjną).

Nowy przystanek

Na wniosek mieszkańców wykonawca metra wybudował dodatkowy przystanek przy ulicy Kasprzaka, za skrzyżowaniem z Ordona. Dzięki temu zatrzyma się w tym rejonie więcej linii, objeżdżających tą trasą zamkniętą ulicę Górczewską, a mieszkańcy osiedli przy ulicy Jana Kazimierza będą mieli zdecydowanie bliżej do autobusów.

To nie koniec zmian. Również na wniosek mieszkańców zmieni się charakter przystanków na ulicy Elekcyjnej, funkcjonujących obecnie jako „na żądanie”. ZTM przeprowadził pomiary wykorzystania przystanków, z których wynika, że zainteresowanie pasażerów jest tak duże, że autobusy, niezależnie od linii, zatrzymują się właściwie podczas każdego kursu. Od 23 marca przystanki te będą stałe – autobusy zatrzymają się bez konieczności machania czy wciskania guzika.

Drobna zmiana wprowadzona zostanie również w rejonie ronda u zbiegu ulicy Jana Olbrachta z ulicą Redutową. Autobusy linii 155 i 167 jadące w kierunku ulicy Kasprzaka zatrzymają się przed rondem. Przystanek za rondem będzie obowiązywał tylko dla wybranych kursów linii N42.

Budowa metra na Woli

Rozbudowa II linii metra na Woli to trzy stacje i ok. 3,4 km trasy Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ok. 550 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ok. 140 tys. pasażerów dziennie.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronie Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym pod adresem www.infoulice.um.warszawa.pl, www.facebook.com/infoulice. Tam też można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS oraz newsletter o utrudnieniach w ruchu w Warszawie. Natomiast szczegółowe informacje na temat zmian w komunikacji miejskiej znajdują się na stronie www.ztm.waw.pl.

Źródło: UM Warszawa

Oprac. Karolina Pietrzak

warszawatransportbudowa metra
Zobacz także
Komentarze (0)