Biletomaty zjadają pieniądze!
Jak odzyskać pieniądze? (List od czytelniczki)
29.08.2013 13:27
"Po raz kolejny próbowałam dziś zakupić bilet w maszynie, jedynie do tego przeznaczonej i po raz kolejny zostały ode mnie pobrane pieniądze bez wydania biletu. Ponadto numery telefonów zostały zamazane na maszynie i nie mogłam się skontaktować z biurem. Jeżeli pisanie skarg do firmy ZTM nie pomaga to może nagłośnienie przez Państwa sprawy jest w stanie doprowadzić ten system do użyteczności" - napisała do nasz nasza czytelniczka.
Wydarzenie miało miejsce wczoraj, ok. godziny 19:45. Nasza czytelniczka korzystała z biletomatu na przystanku tramwajowym Wiatraczna (przy Waszyngtona). Czytelniczka dwukrotnie próbowała zakupić bilet i dwukrotnie biletomat zjadł jej pieniądze. Po przyjściu do domu umieściła informację o tym na fanpejdżu ZTM-u, wysłała także do nich list poprzez formularz.
Taka sytuacja nie zdarzyła się po raz pierwszy i nie jest ona incydentalna. - pisze pani Dominika. Zapytaliśmy więc ZTM, co w takiej sytuacji robić.
W przypadku zatrzymania należności przez automat biletowy podczas zakupu biletu reklamację należy zgłosić bezpośrednio u operatora automatu biletowego - wyjaśnia nam Magdalena Potocka z biura prasowego ZTM. - Pasażer, może również złożyć pismo w tej sprawie w każdym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM, jak również w formie elektronicznej wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie ZTM w zakładce kontakt. Należy jednak podkreślić, że droga rozpatrzenia reklamacji w tym momencie zostanie wydłużona. Jak wyjaśniła nam rzeczniczka, ZTM ma nawet kila tysięcy zgłoszeń dziennie.
Trzeba też wyjaśnić, że warszawskie biletomaty obsługiwane są przez dwóch operatorów: Mennicę Polską S.A oraz firmę ASEC S.A. W przypadku wystąpienia takich problemów technicznych, jak trudności w wydaniu przez biletomat biletu kartonikowego, przy wpłacaniu należności, czy braku możliwości otrzymania reszty, należy skontaktować się własnie z właściwym operatorem. Informacja o operatorze znajduje się na każdym urządzeniu oraz paragonie potwierdzającym zakup biletu. Można się też skotaktować z przewoźnikiem, w którego pojeździe był zamontowany biletomat. Należy podać informacje umożliwiające zidentyfikowanie urządzenia, np. numer biletomatu, lokalizacja, numer taborowy autobusu, nazwa przewoźnika, godzina zakupu biletu.
W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości biletów (słabo widoczny nadruk, niewłaściwie przycięty bilet), reklamacje należy składać w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Przede wszystkim zaś należy działać. Bowiem im szybciej zareagujemy, tym szybciej maszyna zostanie naprawiona.
Poprzez opisanie tej sytuacji chciałabym sprawdzić ile osób zostało poszkodowanych. - pisze w liście do nas pani Dominika. - Słysząc podobne historie zastanawia mnie czy tak niewielka liczba ludzi zgłasza informacje do ZTM, a jeżeli zgłasza to dlaczego biletomaty wciąż nie działają poprawnie?