Biletomat nie miał jak wydać reszty. Zapytał, czy może być winien 10 gr
Dziennikarz ekonomiczny Paweł Blajer podczas czekania na wydruk biletu z automatu natrafił na dość nietypowy komunikat. Maszyna zapytała go, czy kupujący akceptuje stratę 10 groszy. Zarząd Transportu Miejskiego tej sytuacji wcale się nie dziwi i zapewnia, że pieniądze można jednak odzyskać.
Paweł Blajer na co dzień jest dziennikarzem telewizji TVN24 BIS, a tematyka finansów nie jest mu obca. Tym razem jednak nie krył zdziwienia, gdy przeczytał komunikat o braku reszty w biletomacie. Mógł co prawda zrealizować zakup, ale bez odzyskania 10 groszy. Okazało się, że automat nie ma wystarczających środków do wydania.
Zaskoczony prośbą o akceptację długu, zrobił zdjęcie ekranowi z komunikatem. Mężczyzna chciał tylko kupić w tramwaju bilet 20-minutowy za 3,40 zł, ale nie obyło się bez komplikacji. "Reszta nie może być wydana w pełnej kwocie" - brzmi powiadomienie.
Dziennikarz stanął więc przed trudnym wyborem. Musiał zdecydować, czy akceptuje tę niewielką stratę. "Ciekawa praktyka ZTM. Ciekawsze bardziej, skąd inspiracja" - zastanawia się na Twitterze.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
Pod postem pojawiło się sporo wpisów od rozbawionych lub zaskoczonych internautów. "To nie strata, to inwestycja", "Albo kupujesz ze strata albo canarinhos wkracza do akcji", "Komunikat mógłby brzmieć: Mogę być winien 10 gr", "Te automaty nagminnie przywłaszczają kasę. Złożyłam 2 reklamacje w tym miesiącu" - oceniają nietypową praktykę biletomatów komentujący.
ZTM uspokaja
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie nie ma sobie nic do zarzucenia. Poproszony o wyrażenie zdania w tej sprawie przez portal metrowarszawa.gazeta.pl rzecznik uspokaja, że pieniądze nie przepadają bezpowrotnie. "Czasem zdarza się, że w obciążonych maszynach zabraknie pieniędzy do wydania reszty. W takim przypadku automat wyświetla właśnie taki komunikat" - wyjaśnia Michał Grobelny z ZTM.
Aby odzyskać utracone "chwilowo" środki, należy złożyć stosowną reklamację w Tramwajach Warszawskich, a dokładniej w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów. Do dyspozycji jest także adres mailowy: ztm@ztm.waw.pl.
Widzisz coś ciekawego? Masz zdjęcie, filmik? Prześlij nam przez Facebooka na wawalove@grupawp.pl lub dziejesie.wp.pl