Trwa ładowanie...

Biletomat nie miał jak wydać reszty. Zapytał, czy może być winien 10 gr

Dziennikarz ekonomiczny Paweł Blajer podczas czekania na wydruk biletu z automatu natrafił na dość nietypowy komunikat. Maszyna zapytała go, czy kupujący akceptuje stratę 10 groszy. Zarząd Transportu Miejskiego tej sytuacji wcale się nie dziwi i zapewnia, że pieniądze można jednak odzyskać.

Biletomat nie miał jak wydać reszty. Zapytał, czy może być winien 10 grŹródło: East News, fot: ADAM STEPIEN/REPORTER
d3tc8du
d3tc8du

Paweł Blajer na co dzień jest dziennikarzem telewizji TVN24 BIS, a tematyka finansów nie jest mu obca. Tym razem jednak nie krył zdziwienia, gdy przeczytał komunikat o braku reszty w biletomacie. Mógł co prawda zrealizować zakup, ale bez odzyskania 10 groszy. Okazało się, że automat nie ma wystarczających środków do wydania.

Zaskoczony prośbą o akceptację długu, zrobił zdjęcie ekranowi z komunikatem. Mężczyzna chciał tylko kupić w tramwaju bilet 20-minutowy za 3,40 zł, ale nie obyło się bez komplikacji. "Reszta nie może być wydana w pełnej kwocie" - brzmi powiadomienie.

Dziennikarz stanął więc przed trudnym wyborem. Musiał zdecydować, czy akceptuje tę niewielką stratę. "Ciekawa praktyka ZTM. Ciekawsze bardziej, skąd inspiracja" - zastanawia się na Twitterze.

Pod postem pojawiło się sporo wpisów od rozbawionych lub zaskoczonych internautów. "To nie strata, to inwestycja", "Albo kupujesz ze strata albo canarinhos wkracza do akcji", "Komunikat mógłby brzmieć: Mogę być winien 10 gr", "Te automaty nagminnie przywłaszczają kasę. Złożyłam 2 reklamacje w tym miesiącu" - oceniają nietypową praktykę biletomatów komentujący.

d3tc8du

ZTM uspokaja

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie nie ma sobie nic do zarzucenia. Poproszony o wyrażenie zdania w tej sprawie przez portal metrowarszawa.gazeta.pl rzecznik uspokaja, że pieniądze nie przepadają bezpowrotnie. "Czasem zdarza się, że w obciążonych maszynach zabraknie pieniędzy do wydania reszty. W takim przypadku automat wyświetla właśnie taki komunikat" - wyjaśnia Michał Grobelny z ZTM.

Aby odzyskać utracone "chwilowo" środki, należy złożyć stosowną reklamację w Tramwajach Warszawskich, a dokładniej w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów. Do dyspozycji jest także adres mailowy: ztm@ztm.waw.pl.

Widzisz coś ciekawego? Masz zdjęcie, filmik? Prześlij nam przez Facebooka na wawalove@grupawp.pl lub dziejesie.wp.pl

Zobacz także: Jacek Sasin o Trzaskowskim: mocno ułatwia Jakiemu, codziennie zalicza wpadki

d3tc8du
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3tc8du
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj