Autobusy Mercedes po 73 latach w Warszawie
Pierwszy z 18-metrowych mercedesów conecto rozpoczyna pracę na warszawskich ulicach
Mercedesy conecto, nowy nabytek MZA, są w pełni niskopodłogowe, system monitoringu wewnętrznego oraz monitory LCD, a także przyciski z napisami w piśmie Braille’a, które ułatwią podróżowanie niewidomym pasażerom. Wyposażone są w klimatyzację w wersji środziemnomorskiej. Pasażerowie na pewno odczują większy chłód. Do tej pory autobusy miały klimatyzację w wersji dla Europy Środkowej. Uznaliśmy, że to za mało - mówił w czerwcu Sławomir Ślubowski, zastępca rzecznika MZA. W nowych pojazdach znajdą się też biletomaty. Ostatni z 60 zamówionych za ok. 85 mln zł wozów dotrze do stolicy 20 grudnia.
W ciągu kilku lat dzięki nowoczesnym zakupom zmniejszyliśmy średni wiek pojazdów MZA z kilkunastu do sześciu lat. Regularnie inwestujemy w komunikację miejską, tylko w tym roku kupiliśmy 105 nowych autobusów, łącznie jest ich już ponad 700. W ostatnich latach kupiliśmy też 35 pociągów metra, ok. 200 tramwajów, kilkanaście pociągów SKM. Żadne miasto nie inwestuje w komunikację tyle, co stolica – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca Prezydent m.st. Warszawy. Po włączeniu pojazdów z zamówienia do taboru MZA, średni wiek miejskich pojazdów wyniesie ok. 6 lat.
Dla autobusów marki mercedes benz kontrakt zawarty z MZA to ponowny debiut na warszawskich ulicach. Ostatni raz mercedesy z warszawską syrenką kursowały w latach 1937-39, do stolicy wracają po 73 latach. Zobaczcie w galerii, jak wyglądały ówczesne mercedesy oraz jak wyglądają te debiutujące na warszawskich ulicach dzisiaj!