Austriacka blogerka odwiedziła Warszawę. Stolica podbiła jej serce [WIDEO]
Zdaniem bohaterki filmu, Warszawa wciąż nie została w pełni odkryta przez turystów.
Koniec ze stereotypami. Warszawa zaskakuje przyjezdnych energią, kreatywnością i gościnnością. W najnowszej kampanii promocyjnej, miasto poprosiło o opinię popularną blogerkę. Okazało się, że Warszawa podbiła jej serce. Pomysł był prosty: pozwolić bohaterom na opowiedzenie o Warszawie przez pryzmat ich własnej historii - szczerej i pełnej emocji. Tak powstał testimonial, czyli film, w którym wypowiadają się nie aktorzy, ale mieszkańcy lub goście.
Jako pierwszą poznajemy Viktorię - austriacką blogerkę podróżniczą, która po raz pierwszy w życiu odwiedziła Polskę. Przed przyjazdem została zapytana o stereotypy dotyczące naszej stolicy. Te nie są zbyt zaskakujące: wielu obcokrajowcom Warszawa wciąż kojarzy się z szarzyzną i ponurym klimatem rodem z czasów PRL. Zderzenie z rzeczywistością okazało się dla Viktorii bardzo zaskakujące. Blogerka nawet nie przypuszczała, jak intensywnym życiem kipi miasto zarówno w dzień, jak i po zmroku. Stare Miasto, zachwycająca Hala Koszyki, alternatywne koncerty, targ staroci - jak przyznaje młoda Austriaczka, dwa dni to zdecydowanie za mało, by poznać wszystkie atrakcje stolicy.
- W ciągu ostatnich 10 lat Warszawa zmieniła się nie do poznania – podkreśla Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent stolicy - Realizacja wielkich inwestycji, jak i mniejszych projektów zgłaszanych przez mieszkańców, uczyniło Warszawę miastem dobrym do życia, otwartym, przyjaznym i bezpiecznym.
Zdaniem bohaterki filmu, Warszawa wciąż nie została w pełni odkryta przez turystów. I choć z jednej strony zdecydowanie zasługuje na swą rosnącą popularność, z drugiej urzeka właśnie autentycznością i niesztampowością, która warta jest zachowania - podkreśla Viktoria i już zapowiada kolejną wizytę nad Wisłą.
- Zależy nam na tym, by to ludzie opowiadali o tym, czym jest dla nich nasze miasto - o swoich emocjach, przygodach, ukochanych postaciach, miejscach i smakach. Zostawiamy im dużo swobody, dlatego powstaje szczery obraz Warszawy, której duszą są ludzie – podkreśla Maria Schicht, wicedyrektor Stołecznego Biura Turystyki.
Testimoniale to kolejny projekt, w którym SBT oddaje głos warszawiakom i turystom. Wcześniej w ramach projektu „Otwarta Warszawa” mieszkańcy stworzyli kilkadziesiąt osobistych tras po ukochanych zakątkach miasta. Na podstawie najciekawszych powstały e-przewodniki oraz filmowe spoty z udziałem autorów zwycięskich propozycji.