Warszawa zareklamowana w BBC World

Aż 7,9 milionów Europejczyków obejrzało na przełomie kwietnia i maja br. spot reklamowy Warszawy emitowany w stacji BBC World.

22.06.2006 06:48

Jak podano w komunikacie to ogromny sukces w promocji Warszawy i kolejne osiągnięcie Warsaw Destination Alliance. Teraz Fundacja prezentuje efekty kampanii oraz opinie o Warszawie i Polsce wynikające z badań przeprowadzonych stację BBC World.

Kampania reklamowa Warszawy prowadzona przez Warsaw Destination Alliance w stacji BBC World trwała 4 tygodnie. Od 20 kwietnia do 19 maja wyemitowano 250. 30 - sekundowych spotów promujących stolicę Polski, jako dogodną i atrakcyjną destynację turystyczną, kulturalną i biznesową. Reklama skierowana była do szerokiego grona widzów stacji BBC World w całej Europie. Jej celem było budowanie atrakcyjnego wizerunku miasta na świecie.

Po zakończeniu kampanii promocyjnej Warszawy Fundacja Warsaw Destination Alliance chce podzielić się efektami działań reklamowych w międzynarodowej stacji BBC World. Badanie dotyczące opinii widzów o Warszawie i spocie reklamowym świadczy o sukcesie kampanii i stanowi cenną informację o opiniach Europejczyków na temat Warszawy i Polski.

Według szacunków BBC World kampania reklamowa Warszawy dotarła do szerokiej grupy 7,9 milionów wpływowych Europejczyków. 26% z nich to decyzyjni biznesmeni, 27% liderzy opinii publicznej, 26% odbiorców regularnie podróżuje w celach turystycznych, a 23% to osoby często wyjeżdżające na krótkie wycieczki.

Spot reklamowy Warszawy przedstawiał miasto wykorzystując motyw tradycji i historii w połączeniu z nowoczesnością, młodością i dynamizmem. 38% ankietowanych uznało przekaz za pozytywny, a 17% za intrygujący. Wśród indywidualnych opinii przedstawionych w badaniach powtarzały się stwierdzenia takie jak Cóż to za wspaniały, dynamiczny i piękny kraj? oraz Ta kampania przedstawia Warszawę jako nowe kosmopolityczne miasto Europy, a Polskę w ogóle jako miejsce, w którym należy bywać i robić interesy.

Po obejrzeniu spotu reklamującego Warszawę aż połowa z ankietowanych osób przyznała, że chciałaby w przyszłości odwiedzić stolicę Polski, która zaczyna być postrzegana jest jako alternatywa dla znanych Europejskich destynacji biznesowych. Miasto uznane zostało również za miejsce dogodne na organizację konferencji i uplasowało się na piątym miejscu po Wiedniu, Pradze, Berlinie i Budapeszcie.

W opinii ankietowanych najsilniejsze strony Warszawy to:LudzieWzrost ekonomicznyMożliwości dla rozwoju biznesuDuży rynekHistoria

- Reklama w BBC World to doskonały sposób na dotarcie do wpływowej grupy ludzi w całej Europie. Chcemy zmieniać opinie o Warszawie i budować zainteresowanie wokół stolicy Polski. Badania przeprowadzone przez BBC World wśród widzów stacji dowodzą, że udaje nam się osiągnąć zamierzony cel – mówi Alex Kloszewski Prezes Warsaw Destination Alliance. Planujemy dalsze etapy kampanii w stacji BBC World, a informacjami uzyskanymi z badań opinii widzów BBC World w całej Europie będziemy się dzielić. To, czy Warszawa będzie coraz bardziej atrakcyjnym miejscem dla biznesu, turystyki i kultury zależy od wszystkich –przedstawicieli turystyki, biznesu, jak również osób indywidualnych.

- Kampanie reklamowa i późniejsze badania przeprowadzone na potrzeby WDA pokazują wsparcie BBC World dla promocji Polski – mówi Rufus Weston BBC World Research Manager. Wyniki badań wskazują na sukces kampanii WDA i są przykładem efektywności działań reklamowych realizowanych w BBC World. Wyniki zebranych opinii widzów zapewniają doskonały wgląd w obraz Polski jako dynamicznie rozwijającego się rynku. Dowodzi to, że Warszawa powinna budować swój wizerunek na sile tradycji, młodzieńczości i dynamizmie.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)