PolskaWalka z nierzetelnymi reklamami

Walka z nierzetelnymi reklamami

Walka z nierzetelnymi reklamami zatacza coraz większe kręgi. Zarówno praktyki TFI, jak i banków oraz ubezpieczycieli trafiły pod lupę Ministerstwa Finansów - pisze "Parkiet".

27.07.2007 | aktual.: 27.07.2007 03:49

Wiceminister Arkadiusz Huzarek widzi dwa możliwe scenariusze: albo środowisko dojdzie do porozumienia i zadeklaruje uczciwe praktyki w ramach istniejącego prawa, albo będą zmiany legislacyjne. I to prawdopodobnie nie tylko, jak chciała dotychczas KNF, w ustawie o funduszach inwestycyjnych, ale też w prawie bankowym i ustawie o działalności ubezpieczeniowej.

Ministerstwo przyznaje, że zmiany w prawie są trudne do zrealizowania i lepiej byłoby, gdyby nie okazały się konieczne. Tak naprawdę zawsze można znaleźć metodę, by taki przepis obejść. A nie o to przecież chodzi - przyznaje A. Huzarek.

Jeśli jednak resort finansów uzna, że brakuje porozumienia w środowisku i nie można obejść się bez nowelizacji ustaw, wówczas prawdopodobnie opowie się za jednolitymi standardami dla wszystkich uczestników rynku - podkreśla "Parkiet".

Dzisiaj KNF skieruje do Rady Rozwoju Rynku Finansowego projekt zaostrzenia przepisów o reklamach funduszy. Kolejnym krokiem będzie planowane na wrzesień utworzenie grupy roboczej. Prace mają doprowadzić do ustaleń obejmujących cały rynek finansowy. W formie rekomendacji trafią one na biurko ministra finansów. (PAP)

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)