Wal‑Mart - filmy z automatu?
Amerykańska sieć supermarketów Wal-Mart rozważa instalowanie w swoich sklepach multimedialnych "kiosków filmowych", w których klienci będą mogli nagrywać filmy na płyty DVD. Tą formą dystrybucji filmów zainteresowane są również inne sieci handlowe - m.in. BestBuy oraz brytyjskie Tesco.
Plany Wal-Marta ujawnił Financial Times. Ze zdobytych przez dziennikarzy FT informacji wynika, że udostępnienie w supermarketach punktów, w których każdy klient będzie mógł za odpowiednią opłatą "wypalić" film na płycie będzie idealnym remedium na problemy z miejscem na półkach. Okazuje się bowiem, że duże sklepy nie są w stanie odpowiednio wyeksponować wielu filmów na DVD ( z uwagi na brak miejsca ) - niektórzy analitycy upatrują w tym jednej z przyczyn spadku sprzedaży filmów.
15.11.2005 13:40
Przedstawiciele Wal-Marta potwierdzili te doniesienia - "Rozważamy właśnie wprowadzenie różnych mechanizmów dystrybucji materiałów multimedialnych" - powiedział David Porter, wiceprezes firmy. "W sprawie dystrybuowania filmów za pośrednictwem maszyn nagrywających płyty rozmawialiśmy już z kilkoma liczącymi się studiami fimowymi" - dodał przedstawiciel Wal-Marta.
Wiadomo na pewno, że jednym z zaangażowanych w projekt koncernów filmowych jest Warner - przedstawiciele tej firmy zadeklarowali, że są bardzo zainteresowani takim systemem dystrybucji. Warner prowadzi rozmowy w tej sprawie nie tylko z Wal-Martem, ale także z sieciami Target i BestBuy oraz brytyjskim koncernem Tesco.