W Warszawie powstaje supermarket z samochodami
Prawie 50 modeli czterech różnych
producentów aut można będzie zobaczyć i kupić w wielomarkowym
salonie i serwisie, który zacznie działać na Targówku - informuje
"Życie Warszawy".
Klienci będą mogli kupić nowy samochód, przetestować go, wyleasingować, zaciągnąć kredyt czy serwisować, ale też ubezpieczyć i odsprzedać używany pojazd - podkreśla "ŻW".
To zwiastun przyszłości polskiej motoryzacji- komentuje Marek Konieczny, prezes Polskiej Izby Motoryzacji Consulting. W_ jednym miejscu klient może porównać ofertę konkurencyjnych producentów, dzięki czemu ma większą wiedzę, ale też oszczędza czas i pieniądze. Z drugiej strony, mniejsze koszty mają sprzedawcy samochodów_ - dodaje.
Koncerny motoryzacyjne nie zgadzały się na sprzedaż różnych marek w tym samym miejscu, ale przed trzema laty umożliwiły to unijne przepisy. Dziś już ok. 18% salonów samochodowych w Europie to wielomarkowe obiekty. Świetnie radzą sobie także w Czechach, na Słowacji czy na Węgrzech. W Polsce przebijają się z trudem. Stanowią ledwie 4% rynku i mają zwykle dwie marki, ale jednego producenta (np. Fiata i Alfa Romeo). (PAP)