PolskaW sobotę rusza kampania wyborcza w mediach

W sobotę rusza kampania wyborcza w mediach

W sobotę rusza samorządowa kampania wyborcza w mediach. Potrwa do 10 listopada. W ramach bezpłatnego czasu antenowego komitety, które spełniły wymogi ordynacji, będą mogły prezentować się na antenie Polskiego Radia i Telewizji Polskiej.

27.10.2006 | aktual.: 27.10.2006 13:19

Na antenie TVP1 pojawi się w sumie 10 godzin bezpłatnych audycji wyborczych. Pierwszy 25-minutowy blok nieodpłatnych audycji wyborczych widzowie zobaczą w Programie 1, 30 października, o godz. 14.28.

Komitety wyborcze zaprezentują tego dnia swój program w następującej kolejności: PiS, PO, LPR, PSL, koalicja SLD+SDPL+PD+UP Lewica i Demokraci, Krajowa Partia Emerytów i Rencistów, Samoobrony.

Na antenie TVP2 pierwszy blok wyborczy pojawi się 30 października o godz. 18.30. Komitety zaprezentują się wówczas w następującej kolejności: KPEiR, PiS, PO, LPR, koalicja SLD+SDPL+PD+UP Lewica i Demokraci, Samoobrona oraz PSL.

W TVP2 ukaże się łącznie 5 godzin bezpłatnych audycji wyborczych.

Cztery programy Polskiego Radia wyemitują w sumie 20 godzin audycji przygotowanych przez komitety wyborcze. Audycje wyborcze będą nadawane od 28 października. Wolny od nich będzie 1 listopada - Dzień Wszystkich Świętych. Ogólnie PR nada 266 audycji komitetów wyborczych, które zostaną wyemitowane w 78 blokach wyborczych. Każdy komitet będzie miał w PR po 38 audycji.

Zgodnie z ordynacją, wszystkim komitetom wyborczym, które zarejestrowały listy kandydatów na radnych i tym, które zarejestrowały kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów przysługuje prawo do nieodpłatnego rozpowszechniania audycji wyborczych przez terenowe oddziały TVP i publicznego radia.

Łączny czas nieodpłatnego rozpowszechniania audycji wyborczych - związany w wyborami do rad gmin, powiatów, sejmików - wynosi w każdym programie regionalnym TVP 15 godzin i w każdym programie regionalnym Polskiego Radia 20 godzin.

Natomiast łączny czas poświęconym wyborom wójta wynosi w każdym programie regionalnym telewizji publicznej 2 godziny i w każdym programie regionalnym publicznego radia 4 godziny.

Te komitety wyborcze, które zarejestrowały listy kandydatów w ponad połowie okręgów w wyborach do wszystkich sejmików województw, mają również prawo do nieodpłatnego rozpowszechniania audycji wyborczych w programach ogólnokrajowych publicznej telewizji i publicznego radia. Łączny czas nieodpłatnego rozpowszechniania audycji wyborczych wynosi 15 godzin w TVP i 20 godzin w PR.

Niezależnie od czasu przyznanego na nieodpłatne audycje wyborcze każdy komitet może odpłatnie rozpowszechniać swe audycje wyborcze w programach publicznych i niepublicznych nadawców radiowych i telewizyjnych.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)