VivaKi - nowa inicjatywa Grupy Publicis
Grupa Publicis utworzyła globalną strukturę pod nazwą VivaKi, która
ma zwiększyć efektywność inwestycji marketingowych reklamodawców
oraz stanowić nowy impuls wzrostu holdingu w kontekście ekspansji
rynku nowoczesnych technologii.
Stanowiska managing partners VivaKi objęli Jack Klaus oraz David Kenny, członkowie zarządu Grupy Publicis.
- VivaKi zamierza wykorzystać przewagę jaką daje grupie Publicis połączenie sił sieci domów mediowych ZenithOptimedia, Starcom MediaVest oraz jednej z największych na świecie agencji interaktywnych Digitas i firmy Denuo zajmującej się konsultingiem marketingowym w obszarze nowych technologii komunikacyjnych. Autonomiczne firmy zamierzają ściśle współpracować by rozwijać nowe usługi, narzędzia i szukać strategicznych partnerów wśród dostawców mediów cyfrowych - podano w komunikacie.
- Eksplozja cyfryzacji w ostatniej dekadzie oznacza rewolucję bez precedensu w historii ekonomii, ze względu na szybkość zmian, globalny zasięg i powszechność (obecnie na świecie mamy 1,7 miliarda użytkowników Internetu). Na naszych oczach zachodzą głębokie transformacje społeczne, zmieniają się sposoby edukacji, gromadzenia informacji, rozrywki. Komunikacja elektroniczna, media interaktywne i technologie mobilne na niespotykaną dotąd skalę wpływają na biznes, który nie zawsze nadąża za zmianami. Chcemy pomóc naszym klientom w nowy sposób spojrzeć na marketing i sprawić by efektywność inwestycji w komunikację wzrastała w nowej rzeczywistości. Reorganizacja grupy, koncentracja agencji na środowisku cyfrowym i utworzenie VivaKi to poważny krok w kierunku budowania pozycji lidera w świecie komunikacji mediowej, zwiększania konkurencyjności naszego serwisu i podnoszenia skuteczności inwestycji marketingowych reklamodawców - powiedział Maurice Levy, Chairman i CEO of Publicis Groupe,
Nazwa VivaKi jest splotem dwóch słów: "viva" oznaczającego życie oraz "ki" (lub Qi) tłumaczonego jako przepływ energii.