USA: więcej kobiet niż mężczyzn korzysta z internetu

Kobiety stanowią większość amerykańskiej populacji internetowej. W Europie pod tym względem przeważają mężczyźni.

Firma analityczna eMarketer szacuje, że w bieżącym roku w Stanach Zjednoczonych z internetu będzie korzystać 97,2 miliona kobiet w wieku od 3 lat w górę, co stanowi 51,7 procenta amerykańskiej społeczności online. Za 4 lata liczba ta ma wzrosnąć do 109,7 miliona (51,9 procenta populacji).

Prognozy eMarketera zgadzają się z przewidywaniami innych firm badawczych. Arbitron i Edison Media Research szacują, że kobiety stanowią 53 procent amerykańskiej populacji internetowej, Mediamark Research Inc. – 52,5 procenta, Nielsen/NetRatings – 51,7 procenta, Harris Interactive – 51 procent, a comScore Media Metrix – 50,6 procenta.

Również w przypadku korzystania z internetu kobiety prześcignęły mężczyzn. Po raz pierwszy stało się to w ubiegłym roku, gdy 78,4 procenta kobiet w wieku od 12 lat w górę korzystało z sieci, w porównaniu do 76,7 procenta mężczyzn. Od 2000 roiku w przypadku kobiet wystąpił tutaj wzrost o 12,4 procenta, podczas gdy u mężczyzn tylko o 3,2 procenta.

Inaczej przedstawia się sytuacja w Europie Zachodniej, gdzie według badania firmy Forrester Research w zeszłym roku z internetu korzystało 147 milionów ludzi, z czego 71 milionów to kobiety. Regularnie z sieci korzysta 54 procent Europejek, w porównaniu do 62 procent Europejczyków. Badanie Forrester Research obejmowało swoim zasięgiem Wielką Brytanię, Francję, Niemcy, Włochy, Holandię, Hiszpanię i Szwecję.

Przeciętny europejski internauta spędza online 8,4 godziny w tygodniu. Średnio mężczyźni korzystają z internetu o dwie godziny dłużej tygodniowo od kobiet.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)