PolskaUrzędnicy będą kontrolowani przez "tajemniczych klientów"

Urzędnicy będą kontrolowani przez "tajemniczych klientów"

Pracownicy specjalistycznej firmy od lipca przez siedem miesięcy będą przychodzić do gdańskiego Urzędu Miasta i innych podległych mu jednostek jako klienci i obserwować pracę oraz weryfikować jakość usług urzędników.

21.06.2006 19:25

Wprowadzenie w gdańskim magistracie systemu "Mystery Client" (z ang. tajemniczy klient)
już pod koniec ub. roku zapowiadał prezydent Paweł Adamowicz. Ogłoszono w związku z tym przetarg, który wygrała spółka z Poznania badająca w ten sposób dotychczas prywatne firmy. Plan skontrolowania pracy urzędników powstał po tym, jak do aresztu w 2005 r. trafił dyrektor Wydziału Edukacji i Sportu Krzysztof M. podejrzany m.in. o przyjmowanie łapówek w zamian za korzystne rozstrzygnięcia kilku przetargów.

Celem nie jest to, żeby złapać kogoś za rękę, ale podniesienie jakości pracy i mobilizowanie do lepszej obsługi klienta - powiedział na konferencji prasowej prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz podkreślając, że ma zaufanie do urzędników.

Zaznaczył, że rezultaty badań mogą posłużyć do reorganizacji, bądź przeniesień pracowników na inne stanowiska.

Procedura wyklucza stosowanie prowokacji wobec urzędników np. zakupu kontrolowanego. Nie mogą być też podsłuchiwani. Gdy pracownicy firmy badającej urzędników będą mieli podejrzenia dotyczące korupcji zostanie to zgłoszone organom ścigania.

Celem systemu "Tajemniczy Klient" jest sprawdzenie zachowań urzędników, trybu obsługi oraz weryfikacja podstaw merytorycznych podjętych decyzji w wybranych sprawach. Chodzi np. o informacje o przetargach, udzielanie pozwoleń budowlanych, przyznawanie koncesji na sprzedaż alkoholu, prowadzenie w sezonie turystycznym działalności handlowej i usługowej, przyznawanie środków w ramach pomocy socjalnej.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)