UOKiK: supermarkety Elea, Morfena i Real źle oznaczały towar w promocji
Supermarkety Elea, Morfena oraz Real
naruszyły zbiorowe interesy konsumentów, oferując źle oznakowane
towary w promocji - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów (UOKiK) Cezary Banasiński.
W ubiegłorocznej, wrześniowej ofercie Elea (supermarket w Gdańsku) znalazły się produkty promocyjne oznakowane w niewłaściwy sposób. Informacje zawarte na ich opakowaniach sugerowały kupującym, że nabywają większą ilość towaru za niższą cenę lub otrzymują oni określany towar gratis - poinformował w czwartkowym komunikacie UOKiK. W rzeczywistości, za towar oferowany bezpłatnie, trzeba było zapłacić.
Podobne praktyki stosowały spółki Morfena (supermarket w Gdańsku) i Real (Lublin, Olsztyn) - informuje UOKiK.
Urząd uznał, że tego typu działania stanowią nieuczciwą oraz wprowadzającą w błąd reklamę i naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Kontrolowane supermarkety zaniechały już stosowania wyżej wymienionych praktyk.
Postępowanie UOKiK było efektem ubiegłorocznych działań Inspekcji Handlowej, która przeprowadziła kontrole sklepów wielkopowierzchniowych. Wykazały one nieprawidłowości dotyczące niezgodnego z prawem oznakowania produktów dostępnych w promocjach. Dodatkową przyczyną były powtarzające się skargi konsumentów na nieuczciwe praktyki sklepów wielkopowierzchniowych.
Decyzje UOKiK nie są prawomocne i przysługuje od nich odwołanie do sądu. (js)