Unia Europejska utrudni marketing wyrobów alkoholowych
Komisja europejska rozważa wprowadzenie ograniczeń dla reklamy alkoholu a także sponsoringu dokonywanego przez jego producentów.
05.07.2006 06:18
Według The Sunday Times plany ujrzą światło dzienne tego lata. Popiera je Finlandia, która wczoraj objęła przywództwo Unii. Chce ona wprowadzenia praw obowiązujących w całej wspólnocie już od 2010 roku, zabraniających reklam przed blokiem „dla dorosłych” o 21 jak również umów sponsoringowych takich jak ta Budweisera z organizatorem Mistrzostw Świata. Jego kontrakt z FIFA opiewający na 28 milionów funtów dotyczy nie tylko obecnych mistrzostw, ale także imprez w latach 2010 i 2014.
Oprócz tego komisja proponuje kontrolę cen napojów alkoholowych oraz promocji cenowych a także umieszczanie ostrzeżeń na opakowaniach. Posunięcia te są wynikiem badania przeprowadzonego na zlecenie komisji potwierdzającego wpływ reklam na wzrost spożycia alkoholu wśród młodych ludzi.