Trwa ładowanie...
d3h133p
05-07-2006 06:18

Unia Europejska utrudni marketing wyrobów alkoholowych

Komisja europejska rozważa wprowadzenie ograniczeń dla reklamy alkoholu a także sponsoringu dokonywanego przez jego producentów.

d3h133p
d3h133p

Według The Sunday Times plany ujrzą światło dzienne tego lata. Popiera je Finlandia, która wczoraj objęła przywództwo Unii. Chce ona wprowadzenia praw obowiązujących w całej wspólnocie już od 2010 roku, zabraniających reklam przed blokiem „dla dorosłych” o 21 jak również umów sponsoringowych takich jak ta Budweisera z organizatorem Mistrzostw Świata. Jego kontrakt z FIFA opiewający na 28 milionów funtów dotyczy nie tylko obecnych mistrzostw, ale także imprez w latach 2010 i 2014.

Oprócz tego komisja proponuje kontrolę cen napojów alkoholowych oraz promocji cenowych a także umieszczanie ostrzeżeń na opakowaniach. Posunięcia te są wynikiem badania przeprowadzonego na zlecenie komisji potwierdzającego wpływ reklam na wzrost spożycia alkoholu wśród młodych ludzi.

d3h133p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3h133p
Więcej tematów