Ulubione kosmetyki Polaków
Najbardziej popularną marką kremów na naszym rynku pozostaje Nivea, po której produkty sięga aż 73 proc. konsumentów.
W czołówce, choć już cieszące się znacznie mniejszym zainteresowaniem, znajdują się kremy dr Ireny Eris (13% wskazań), Soraya (12%) oraz Vichy (9%). Porównując te wyniki z deklaracjami konsumentów sprzed kilku lat (2003 rok) trzeba zauważyć, że zdecydowanym zwycięzcą jest marka Nivea, która zwiększyła swój udział o prawie 5% i odebrała rywalom część udziału w portfelu klienta – Vichy straciło 4%, a Eris 5%. Co Ciekawe, klienci kupujący kremy Vichy dużo chętniej kupują także produkty marki L’Oreal (prawie 20% wskazań) czy Yves Rocher (8%), natomiast co trzecia ‘pięknisia’ używająca kremów Soraya sięga także po kremy firmy Eris.
Najbardziej sfeminizowanymi markami kremów są Eris i Soraya, wśród których użytkowników 74% stanowią kobiety. Produkty firmy Nivea oraz Vichy kupują zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Z kolei najwięcej młodych kobiet, w wieku 18-24 lat, sięga po markę Eris, podczas gdy np. Vichy jest bardziej popularna w starszych grupach wiekowych.
Do ulubionych szamponów Polaków należy Timotei – wybierany przez 31% zapytanych przez Acxiom konsumentów, Palmolive, który uzyskał 24% wskazań czy Shauma – używany przez 21% klientów. Wśród produktów do stylizacji włosów przoduje Taft (21%), a za nim Pantene Pro-V (18%) i Timotei (12%). Pod prysznic najczęściej zabieramy ze sobą żele Palmolive (29%), Nivea (23%) i Dove (17%). Jeśli szminka czy tusz do rzęs to najpewniej marki Astor lub Max Factor.
10% osób zapytanych przez Acxiom potwierdziło, że korzysta z usług salonów kosmetycznych, 12% chodzi czasem do solarium, a ok.7% uczęszcza także do klubów fitness lub siłowni. Gabinety masażu odwiedza tylko 2% Polaków, a sauny niecałe 4%.
Dane pochodzą z Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska – fale z lat 2005 oraz 2003.