"Ty jesteś Niemcami"
Poniedziałkowy start największej w
dziejach Niemiec niekomercyjnej kampanii reklamowej pod hasłem "Ty
jesteś Niemcami" okazał się pełnym sukcesem - poinformowali inicjatorzy tego przedsięwzięcia.
27.09.2005 20:45
W poniedziałek wieczorem na wielu kanałach telewizyjnych emitowano po raz pierwszy "Manifest na rzecz Niemiec", wypowiadany przez około 40 osób - przeważnie znanych postaci życia publicznego. Spot ten obejrzało łącznie 17 milionów widzów w wieku ponad 14 lat. W ciągu pierwszej godziny od rozpoczęcia kampanii jej strona internetowa odnotowała milion odwiedzin.
Pozytywny oddźwięk na kampanię przeszedł nasze oczekiwania - powiedział jej organizator Bernd Bauer. Według niego wiele firm zgłosiło spontanicznie zamiar wsparcia ruchu "Ty jesteś Niemcami" własnymi inicjatywami.
Kampania jest dziełem 25 niemieckich firm z branży środków masowego przekazu, które przeznaczyły na nią łącznie 30 mln euro. Telewizyjne spoty, reklamy w kinach, plakaty oraz wielkoformatowe ogłoszenia w prasie codziennej i periodycznej mają zachęcić Niemców do większego zaangażowania w życie społeczne i podbudować ich wiarę w przyszłość.