Trwa ładowanie...
24-06-2011 10:11

Twój pociąg miał opóźnienie - PKP zwróci pieniądze?

Jeżeli pociąg, którym jechałeś, miał opóźnienie, to masz prawo domagać się od przewoźnika rekompensaty, nawet w formie pieniężnej. To nowość, którą wprowadzają w życie od 1 lipca nowe przepisy.

Twój pociąg miał opóźnienie - PKP zwróci pieniądze?Źródło: WP.PL
d3s9rrh
d3s9rrh

Ta zmiana dotyczy wszystkich pociągów międzynarodowych kursujących do krajów Unii Europejskiej, a także pociągów krajowych kategorii: Express, Express InterCity, Eurocity, Euro-night. Jeśli skład spóźni się od 60 do 119 minut, wówczas pasażerowi będzie przysługiwał zwrot 25% ceny zakupionego biletu. Jeśli natomiast spóźnienie wyniesie powyżej 120 minut, wówczas pasażer może się domagać zwrotu połowy ceny biletu.

- Wypłata odszkodowania następuje w ciągu miesiąca od złożenia wniosku o odszkodowanie. Odszkodowanie może zostać wypłacone w formie kuponów lub innych usług, ale na żądanie pasażera - również w formie pieniężnej - wyjaśnia Paweł Marciniak z organizacji zajmującej się prawami pasażerów ProPager - ProPagator-ProFusion.

Zwraca przy tym uwagę, że obowiązujące obecnie przepisy również dają możliwość odzyskania pieniędzy za opóźnienia nie tylko w pociągach o wyższym standardzie.

Jeśli kupimy bilet i okaże się, że nasz pociąg może na koniec podróży przyjechać opóźniony powyżej godziny, to mamy kilka dróg do wyboru. Np. można zażądać zwrotu pełnego kosztu biletu za niezrealizowaną część podróży, a nawet za całość, jeśli nasza podróż w wyniku spóźnienia okazała się bezcelowa. Można też zgodzić się na podróż w innym pociągu w najbliższym możliwym terminie albo w późniejszym, o dogodnej dla nas porze. - Przewoźnicy rzadko o tym głośno mówią, bo nie jest im to na rękę - mówi Paweł Marciniak.

d3s9rrh

Tymczasem Beata Czemerajda z biura prasowego PKP InterCity zapewnia, że taka praktyka już od pewnego czasu funkcjonuje w tej spółce. A jak załatwić zwrot pieniędzy? - Pasażer powinien wystąpić do nas z wnioskiem i dołączyć oryginał biletu na przejazd - wyjaśnia Beata Czemerajda. Na złożenie odpowiednich dokumentów pasażer ma dwa miesiące od momentu zakupu biletu. W przypadku PKP InterCity wnioski można pobrać na stronie www.intercity.pl.

d3s9rrh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3s9rrh
Więcej tematów