TVP zarobiła na mundialu 38 mln zł

Podziękowania dla dziennikarzy, członków ekipy i pozostałych pracowników TVP, którzy pracowali przy obsłudze Finałów Mistrzostw Świata w piłce nożnej 'Niemcy 2006' złożył Bronisław Wildstein, prezes TVP.

14.07.2006 | aktual.: 14.07.2006 09:55

Podsumowanie Mundialu i spotkanie z pracownikami odbyło się 13 lipca w telewizyjnej kawiarni „Kaprys” w Warszawie.

Robert Korzeniowski, szef sportu w TVP podziękował wszystkim osobom zaangażowanym przy obsłudze finałów Mistrzostw Świata Niemcy 2006. Przypomniał też, że prace nad obsługą tegorocznej największej sportowej imprezy rozpoczęły się już w marcu.

Alina Lempa, dyrektor Biura Marketingu i Promocji podsumowując działania marketingowe podkreśliła, że były one bardzo widoczne. W 5 miastach Polski tzw. „brygady TVP”, złożone z młodych osób, zachęcały do oglądania Mistrzostw właśnie na antenie TVP. Rozdano 50 tys. ulotek z ramówką rozgrywek, nie brakowało też kampanii promocyjnych w radiu i prasie, a Telewizja Polska na własnych antenach wyemitowała ponad 750 spotów promocyjnych. Ponadto ekipa Telewizji Polskiej została wyposażona w specjalne, jednolite stroje TVP.

Michał Kaliński z Biura Reklamy zaznaczył, że TVP zarobiła na reklamach 20 mln zł, a na sponsoringu 18 mln zł.

Nieoficjalnie wiadomo, że TVP zapłaciła za prawa niemieckiej firmie Infront 10,7 mln euro, czyli ponad 45 mln zł.

Marcin Jarnicki, kierownik działu badań w Biurze Programowym przypomniał, że Telewizja Polska nadała ponad 181 godzin programów dotyczących Mundialu i transmisji meczów. Najwięcej, bo ok. 13 mln widzów, co jest tegorocznym rekordem oglądalności TVP, obejrzało w TVP2 II poł. meczu Polska – Niemcy.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)