TVP dla reklam obejdzie prawo?
Szykuje się rewolucja w TVP. Jesienią dwa
programy będą przerywane reklamami, jak w telewizji komercyjnej.
Przepisy dotyczące reklamy w Telewizji Polskiej
trzeba jak najszybciej zliberalizować - powiedział
"Dziennikowi" Robert Rynkun-Werner, wiceprezes telewizji.
Reklamy pojawią się w trakcie emisji show "Gwiazdy tańczą na lodzie" (TVP 2) i "Przebojowa noc" (TVP 1). Ustawa o radiofonii i telewizji zabrania jednak nadawcom publicznym przerywania programów reklamami. TVP wpadła jednak na pomysł, jak obejść ten zapis. Po prostu programy zostaną podzielone na dwie części. Między nimi wyemitowany zostanie blok reklamowy.
Robert Rynkun-Werner, członek zarządu telewizji publicznej odpowiedzialny za reklamę i marketing, decyzję dzielenia programów na części tłumaczy tym, że produkcja show jest bardzo kosztowna. Tracimy tam, gdzie telewizje komercyjne zyskują. Misja jest misją, ale nie ma się co oszukiwać: telewizja to pieniądze - mówi Rynkun-Werner. (PAP)