TVN Gra na rocznicę powstania TVN
TVN, który w swojej strategii zakłada rozwój poprzez nowe kanały tematyczne, planuje uruchomić kanał TVN Gra 3 października, a start TVN Med przewiduje na I kwartał 2006 roku
15.09.2005 09:28
"3 października, w ósmą rocznicę stacji, planujemy rozpocząć nadawanie kanału TVN Gra" - powiedział dziennikarzom Piotr Walter, prezes TVN.
Kanał ten, w którym będą emitowane teleturnieje, będzie oparty na przychodach telekomunikacyjnych oraz z sms-ów.
W końcu sierpnia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała TVN koncesję na nadawanie następnego kanału tematycznego, TVN Med.
"Uruchomienie TVN Med planujemy na I kwartał przyszłego roku" - powiedział Walter.
Ten bezpłatny kanał będzie skierowany wyłącznie do lekarzy i dentystów.
Grupa TVN nadaje siedem programów telewizyjnych, w tym cztery kanały tematyczne TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo oraz TVN Style.
Prezes poinformował, że obecnie w KRRiT nie ma wniosków TVN o przyznanie firmie koncesji na kolejne kanały tematyczne.
"Nie sądzę, żebyśmy w tym roku wystąpili z nowymi wnioskami" - powiedział prezes TVN.
"Nie znaczy to, że odpuszczamy ten temat. Analizujemy nowe pomysły i będziemy się starali o kolejne koncesje" - dodał.
Obecnie najwięcej przychodów grupie zapewnia kanał TVN.
"Koncentrujemy się na budowaniu kanałów tematycznych. Szukamy nowych grup docelowych. To jest kierunek rozwoju na dziś, bardzo atrakcyjny" - powiedział Walter na konferencji o rynku mediów, zorganizowanej przez Warsaw Business Journal.
Pytany o wyjście TVN za granicę, powiedział, że jest firma będzie się w dalszym ciągu koncentrować na krajowym rynku.
"Dla mnie priorytetem jest nasz rynek, w którym drzemie olbrzymi potencjał. Wyjście poza granice to drugoplanowy priorytet" - powiedział prezes TVN.
Poza uruchamianiem nowych kanałów tematycznych firma chce też brać udział w tworzeniu naziemnej telewizji cyfrowej. TVN wraz z Polsatem utworzyły spółkę Polski Operator Telewizyjny.
Prezes poinformował też, że istotnym elementem wzrostu Grupy TVN będzie w najbliższym czasie wzrost cen reklam.
III kwartał dla TVN ma być słaby i jego marża EBITDA nie zwiększy się rok do roku.
Słabsze wyniki tego okresu, jak informowali wcześniej przedstawiciele zarządu, będą efektem nieobniżania przez TVN cen reklam latem i tym samym niekonkurowania z innymi nadawcami. Poza tym grupa poniesie wyższe koszty związane z wyborami i obsługą festiwalu w Sopocie.
"III kwartał przebiega zgodnie z zapowiedziami. Tak, jak mówiliśmy będzie to słaby okres, bo doszły wydatki związane z wyborami i z Sopotem" - powiedział prezes.
We wtorek Małgorzata Czaplicka, menedżer TVN do spraw kontaktów z inwestorami, poinformowała PAP, że rebranding Idei na Orange został już wcześniej uwzględniony w prognozie TVN, więc firma nie zmienia swoich oczekiwań co do wyników.
TVN prognozuje, że grupa w 2005 roku zwiększy przychody o 11-15 proc., a jej marża EBITDA będzie na koniec roku w przedziale 30-33 proc.
Po pierwszym półroczu grupa TVN zwiększyła rok do roku zysk netto o 31 proc. do 105,7 mln zł, a przychody o 14 proc. do 412 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 38,3 proc. wobec 33,7 proc. rok wcześniej w pierwszym półroczu.