TVN Gra na rocznicę powstania TVN

TVN, który w swojej strategii zakłada rozwój poprzez nowe kanały tematyczne, planuje uruchomić kanał TVN Gra 3 października, a start TVN Med przewiduje na I kwartał 2006 roku

15.09.2005 09:28

"3 października, w ósmą rocznicę stacji, planujemy rozpocząć nadawanie kanału TVN Gra" - powiedział dziennikarzom Piotr Walter, prezes TVN.

Kanał ten, w którym będą emitowane teleturnieje, będzie oparty na przychodach telekomunikacyjnych oraz z sms-ów.

W końcu sierpnia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała TVN koncesję na nadawanie następnego kanału tematycznego, TVN Med.

"Uruchomienie TVN Med planujemy na I kwartał przyszłego roku" - powiedział Walter.

Ten bezpłatny kanał będzie skierowany wyłącznie do lekarzy i dentystów.

Grupa TVN nadaje siedem programów telewizyjnych, w tym cztery kanały tematyczne TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo oraz TVN Style.

Prezes poinformował, że obecnie w KRRiT nie ma wniosków TVN o przyznanie firmie koncesji na kolejne kanały tematyczne.

"Nie sądzę, żebyśmy w tym roku wystąpili z nowymi wnioskami" - powiedział prezes TVN.

"Nie znaczy to, że odpuszczamy ten temat. Analizujemy nowe pomysły i będziemy się starali o kolejne koncesje" - dodał.

Obecnie najwięcej przychodów grupie zapewnia kanał TVN.

"Koncentrujemy się na budowaniu kanałów tematycznych. Szukamy nowych grup docelowych. To jest kierunek rozwoju na dziś, bardzo atrakcyjny" - powiedział Walter na konferencji o rynku mediów, zorganizowanej przez Warsaw Business Journal.

Pytany o wyjście TVN za granicę, powiedział, że jest firma będzie się w dalszym ciągu koncentrować na krajowym rynku.

"Dla mnie priorytetem jest nasz rynek, w którym drzemie olbrzymi potencjał. Wyjście poza granice to drugoplanowy priorytet" - powiedział prezes TVN.

Poza uruchamianiem nowych kanałów tematycznych firma chce też brać udział w tworzeniu naziemnej telewizji cyfrowej. TVN wraz z Polsatem utworzyły spółkę Polski Operator Telewizyjny.

Prezes poinformował też, że istotnym elementem wzrostu Grupy TVN będzie w najbliższym czasie wzrost cen reklam.

III kwartał dla TVN ma być słaby i jego marża EBITDA nie zwiększy się rok do roku.

Słabsze wyniki tego okresu, jak informowali wcześniej przedstawiciele zarządu, będą efektem nieobniżania przez TVN cen reklam latem i tym samym niekonkurowania z innymi nadawcami. Poza tym grupa poniesie wyższe koszty związane z wyborami i obsługą festiwalu w Sopocie.

"III kwartał przebiega zgodnie z zapowiedziami. Tak, jak mówiliśmy będzie to słaby okres, bo doszły wydatki związane z wyborami i z Sopotem" - powiedział prezes.

We wtorek Małgorzata Czaplicka, menedżer TVN do spraw kontaktów z inwestorami, poinformowała PAP, że rebranding Idei na Orange został już wcześniej uwzględniony w prognozie TVN, więc firma nie zmienia swoich oczekiwań co do wyników.

TVN prognozuje, że grupa w 2005 roku zwiększy przychody o 11-15 proc., a jej marża EBITDA będzie na koniec roku w przedziale 30-33 proc.

Po pierwszym półroczu grupa TVN zwiększyła rok do roku zysk netto o 31 proc. do 105,7 mln zł, a przychody o 14 proc. do 412 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 38,3 proc. wobec 33,7 proc. rok wcześniej w pierwszym półroczu.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)