TV Puls zachowa chrześcijańsko-rodzinny charakter
Wzmocnienie działu informacyjnego w TV Puls,
wprowadzenie nowej kadry zrządzającej i stworzenie redakcji
katolickiej, która będzie czuwała nad zachowaniem przez stację
charakteru rodzinno-chrześcijańskiego - takie zmiany zapowiadają
udziałowcy TV Puls. Nowa ramówka stacji ma się pojawić
najwcześniej w czerwcu 2007 roku.
05.12.2006 | aktual.: 05.12.2006 16:32
Od czerwca tego roku mniejszościowym udziałowcem stacji jest jeden z największych koncernów medialnych - kontrolowany przez Ruperta Murdocha - News Corporation. We wtorek w Warszawie, podczas spotkania z dziennikarzami, prezes News Corp Europe Marty Pompadur, zapowiedział że koncern jest zainteresowany kupnem kolejnych udziałów w stacji, jeżeli tylko Kościół zdecyduje o ich sprzedaży.
Jeżeli sprzedaż służyłaby rozwojowi telewizji Puls, to jesteśmy skłonni odsprzedać kolejne udziały - dodał prezes Zarządu TV Puls ojciec Zdzisław Dzido.
Pompadur zapewnił, że TV Puls zachowa swój "familijny i chrześcijański" charakter. Przypomniał, że stacja złożyła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosek o zmianę koncesji z wyspecjalizowanej na uniwersalną. Obecnie audycje i przekazy realizujące wyspecjalizowany społeczno-religijny charakter muszą zajmować 70 proc. czasu nadawania TV Puls. Gdyby zmieniono koncesję, treści religijne musiałyby stanowić 16 proc. czasu antenowego stacji.
Przewodniczący rady nadzorczej TV Puls - Dariusz Dąbski wyjaśnił, że celem zmiany koncesji jest wprowadzenie bardziej atrakcyjnych programów tak, aby zwiększyć oglądalność stacji. Łatwiej trafić do odbiorców z treściami religijnymi, jeżeli telewizja jest bardziej atrakcyjna- zaznaczył.
W TV Puls uruchomiona będzie redakcja katolicka, która będzie czuwała nad tym, aby tego charakteru nigdy nie zmienić- zapewnił ojciec Dzido.
Pompadur podkreślił, że stacja chce zbudować silny dział informacyjny "służący widzom, którzy chcą wyrobić sobie niezależną opinię". Dodał, że obecnie stacja pracuje nad zebraniem zespołu do tego działu.
Chcemy zwiększyć udział w oglądalności- zapowiedział Pompadur. Zaznaczył, że w pierwszym roku działalności stacja chce osiągnąć oglądalność na poziomie stacji TV4. TV Puls zamierza także starać się o wszystkie nowe udostępnione przez KRRiT częstotliwości oraz zwiększenie dystrybucji w sieciach kablowych i satelitarnych.
Prezes News Corp Europe nie chciał powiedzieć, ile pieniędzy koncern zamierza zainwestować w stację oraz jakich spodziewa się zysków. Podkreślił, że jest to inwestycja "znacząca", ponieważ konkurencją są TVN i Polsat, czyli stacje, które mają już silną pozycję. Dodał, że na początku koncern liczy się ze stratami.
Ponadto Pompadur poinformował, że Polska jest krajem, gdzie News Corp Europe chce mieć spółkę produkującą programy, która mogłaby zostać uruchomiona za rok. Dodał, że do końca 2007 r. firma skoncentruje się na rozwoju TV Puls i osiągnięciu przez stację komercyjnego sukcesu. Nie wykluczył inwestycji w inne branże np. internet.
Dąbski poinformował, że zmiany w TV Puls będą widoczne już od stycznia; na antenie będzie mniej powtórek, ponieważ stacja kupiła nowe programy i filmy. Nowa ramówka zapowiadana jest najwcześniej na czerwiec.
Telewizja Puls nadaje od 18 marca 2001 r. Głównym udziałowcem stacji jest zakon franciszkanów. Wskutek kłopotów finansowych producenta programów Pulsu - Telewizji Familijnej - stacja przez wiele miesięcy nadawała jedynie powtórki programów, a w kwietniu 2003 r. wstrzymała nadawanie. Aby utrzymać koncesję, franciszkanie wznowili w czerwcu 2003 r. emisję TV Puls za pośrednictwem platformy satelitarnej Polsat Cyfrowy. Zdecydowali też o podpisaniu umowy z nowym producentem - firmą Mariana Terleckiego Antena 1 (w której później udziały kupił prezes Polsatu Zygmunt Solorz).
Gdy w czerwcu 2006 r. kontrolowana przez Ruperta Murdocha News Corporation stała się mniejszościowym udziałowcem TV Puls, przypuszczano, że stacja postara się o zmianę warunków koncesji, uniemożliwiającej jej stanie się telewizją komercyjną.
News Corporation to jeden z największych koncernów medialnych na świecie. W skład koncernu wchodzą m.in. gazety "The Daily Telegraph", "The Sunday Times", "The Sun", "The Times" i "The New York Post"; magazyny "TV Guide" i "InsideOut"; narodowa australijska i nowozelandzka liga rugby; kluby sportowe Los Angeles Lakers, New York Kincks, New York Rangers; studia filmowe z grupy FOX; telewizje kablowe (m.in. FOX News, FOX Movie, National Geographic Channel); telewizje satelitarne BSkyB (holding, największa brytyjska platforma cyfrowa Sky Digital), DirectTV Group, Foxtel, Sky Italia, Star TV, Sky Latin America; FOX Broadcasting Company i internetowe MySpace, IGN Ent.
Koncern Murdocha jest obecny w Polsce od 1999 roku, kiedy to kupił w Polsce outdoorową firmę Town & City.