Trzy krainy: nowa strategia rozwoju dla Regionu Jeziora Czorsztyńskiego i Przełomu Dunajca
Na zlecenie konsorcjum skupiającego lokalne władze, przedsiębiorców
i organizacje pozarządowe Regionu Jeziora Czorsztyńskiego i
Przełomu Dunajca DEMO Effective Launching opracowała strategię
marki dla regionu.
Agencja zrealizowała także kreatywną część projektu, w tym nazwę regionu "Trzy Krainy", jego logotyp i hasło "Dotleń się!". Pomysłodawcami przedsięwzięcia były firmy Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica SA i Czorsztyn - Ski Sp. z o.o., Polskie Stowarzyszenie Flisaków Pienińskich, a także gminy Czorsztyn i Łapsze Niżne.
Opracowana przez DEMO Effective Launching marka ma pomóc w identyfikowaniu regionu Trzy Krainy, wyróżnieniu go, a także służyć jako narzędzie promocji. Celem projektu jest przyciągnięcie turystów, wydłużenie ich pobytu w regionie i zwiększenie sprzedaży usług turystycznych.
Pomysłem strategicznym jest pozycjonowanie regionu w oparciu o percepcję "świeżego powietrza" (w opozycji dla miast zmagających się z problemem zanieczyszczenia) oraz miejsca aktywnego odpoczynku.
Grupami docelowymi są rodziny i ludzie aktywni prowadzący zdrowy styl życia. Dodatkowymi segmentami są: turystyka biznesowa, zielone szkoły oraz turyści zagraniczni. Agencja opracowała również wskazówki do wykonania i wypromowania strony WWW regionu. Wśród wielu rekomendacji są projekty wykorzystujące potencjał wizerunkowy społeczności Flisaków np. Spływ Flisaków Wisłą do Gdańska czy Pierwszy Flisak Rzeczpospolitej.