Trwa konflikt o iPhone między Apple i Cisco
Producent sprzętu sieciowego Cisco zgodził się dać Apple więcej czasu na odpowiedź w kwestii procesu jaki firma wytoczyła w sprawie znaku firmowego 'iPhone'.
19.02.2007 07:10
Negocjacje przedłużono do 21 lutego.
Cisko oskarżyło w styczniu Apple o naruszenie prawa do znaku firmowego, po tym jak firma Apple zaprezentowała długo wyczekiwany telefon multimedialny o nazwie iPhone. Cisco twierdzi, że posiada prawa do tej nazwy.
„Zgodzilismy się dać Apple czas do środy 21 lutego” – czytamy w oświadczeniu Cisco. „Wierzymy, że ten dodatkowy czas pozwoli osiągnąć korzystne rozwiązanie dla obu stron.”
Cisco uzyskało prawa do marki iPhone w 2000 roku po nabyciu firmy Infogear, która wcześniej posiadała ten znak firmowy i przez wiele lat sprzedawała urządzenia zwane iPhone’ami. Od początku 2006 roku Linksys – oddział Cisco – sprzedawał bezprzewodowe wyroby z nazwą iPhone. Do tej linii w grudniu dodano kolejne nowe produkty.
Cisco twierdzi, że chce powstrzymać Apple od „ingerowania oraz kopiowania i używania z premedytacją” znaku firmowego. Wezwało także do „interoperacyjności”, sugerując że będzie dążyć do więcej niż jednorazowej zapłaty za używanie nazwy. Cisco jest w stanie zgodzić się aby Apple używało znaku firmowego, ale pod warunkiem, że telefony obu firm będą mogły się ze sobą komunikować. Nie podano jednak szczegółów na temat tej komunikacji.
Wcześniej Apple nazwało pozew „głupim” i argumentowało, że może używać marki iPhone ponieważ telefony obu firm działają w różnych sieciach. Produkt Apple używa technologii komórkowej, podczas gdy urządzenia Cisco wykorzystują technologię VoIP (Voice over Internet Protocol).
Rzeczniczka Apple Natalie Kerris potwierdziła, że negocjacje zostały przedłużone. Dodała, że dyskusje skierowane były na osiągnięcie porozumienia w kwestii praw do znaku firmowego i interoperacyjności.