We wrześniu pojedzie pierwszy tramwaj do gdańskiego Migowa
4,5 km torowiska, 9 przystanków i remont pętli tramwajowej – tak w liczba prezentuje się kończąca się przebudowa gdańskiej sieci tramwajowej. Likwidacji ulegnie linia nr 1. Jej tabor wzmocni wydłużone trasy 12 oraz 10. A to tylko początek zmian.
- Najłatwiej dostrzegalną częścią inwestycji jest zdecydowanie linia tramwajowa, ale zakres prac obejmował dużo więcej zadań. W ramach projektu całkowicie przebudowano skrzyżowanie ulic Piekarniczej i Rakoczego. Pętla Siedlce zmieniła się w węzeł integracyjny, uwzględniający ruch tramwajowy, autobusowy, pieszy i rowerowy, a wzdłuż ul. Nowolipie - Rakoczego pojawiła się droga rowerowa. Inwestycja obejmowała też budowę obiektów inżynierskich, w tym murów oporowych, estakad, przepustów, oraz przebudowę sieci wodociągowych i kanalizacyjnych w ulicach Kartuska, Schuberta, Nowolipie i Rakoczeg – mówi Michał Piotrowski z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Otwarcie nowej linii spowoduje zmiany w organizacji ruchu. Likwidacji ulegnie linii nr 1, jeżdżąca pomiędzy Nowym Portem oraz ul. Witosa. Wydłużeniu, aż do ul. Bulońskiej ulegnie trasa tramwaju 12. W związku z brakiem pętli po nowym torowisku jeździć będą wyłącznie pojazdy dwukierunkowe – w tym nowe Pesa Jazz Duo. „10” będzie jeździć aż do przystanku PKM Brętowo. Tramwaje na obu trasach będą kursować, co 10 minut. Poza godzinami szczytu tabor będzie jeździć, co 20 minut. W niedzielę zaś dwa razy na godzinę. Oznacza to, że na wspólnej dla obu linii części trasy, pojazdy będzie można spotkać, co 5-15 minut.
Zmiany czekają również pętlę „Siedlce”. Docelowo ma ona stać się węzłem przesiadkowym. Tutaj kończyć swój bieg będą autobusy z obrzeży miasta. Pasażerowie będą musieli przesiadać się na skomunikowane tramwaje. Ulicą Kartuską kursować będą wyłącznie nocne linie autobusowe.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .