RegionalneTrójmiastoKoncern Delphi przejął fabrykę przełączników Eaton w Gdańsku

Koncern Delphi przejął fabrykę przełączników Eaton w Gdańsku


Koncern motoryzacyjny Delphi Automotive Systems (DAS) przejął od firmy Eaton Corp. fabrykę przełączników samochodowych w Gdańsku, zatrudniającą ponad 400 osób - poinformowała PAP w czwartek Agnieszka Kempińska z DAS Polska.

_ Fabryka w Gdańsku, wcześniej Eaton Controls, weszła w skład koncernu Delphi w związku z zakupem przez Delphi od firmy Eaton Corp. w różnych krajach pięciu fabryk i trzech centrów inżynieryjnych Działu Przełączników Samochodowych o wartości 300 mln dolarów_ - powiedziała Kempińska.

Według niej transakcja, która powinna się zwrócić po roku, poszerzy ofertę Delphi, jako ważnego dostawcy komponentów do systemów elektrycznych w motoryzacji.

Fabryka w Gdańsku, wybudowana w 1997 roku, zajmuje się produkcją przełączników samochodowych dla głównych odbiorców rynku motoryzacyjnego, m.in. Forda, BMW, GM, PSA, Renault.

_ Od roku 1997 sprzedaż produktów fabryki wzrosła trzykrotnie_ - poinformowała Kempińska.

Dodała, że dążąc do zapewnienia rentownego rozwoju tej fabryki planuje się wprowadzenie kilku poważnych produktów dla Forda, GM, Jaguara i Renault.

Zakupiony Dział Przełączników zatrudnia na całym świecie około 3850 pracowników w fabrykach w Niemczech, Hiszpanii, Meksyku, Polsce i Brazylii, jak również w centrach inżynieryjnych w Stanach Zjednoczonych, Francji i Niemczech.

W Polsce Delphi zatrudnia obecnie ponad 5 tys. pracowników w sześciu zakładach produkcyjnych oraz centrum inżynieryjnym w Krakowie.

Są to: zakład wiązek elektrycznych w Jeleśni, zakład wymienników ciepła i chłodnic w Ostrowie Wielkopolskim, fabryka amortyzatorów w Krośnie, fabryka pochłaniaczy par paliwa w Błoniu pod Warszawą, zakład wytwarzający przekładnie kierownicze i półosie napędowe z system ABS w Tychach oraz fabryka przełączników w Gdańsku.

Do tej pory firma zainwestowała w naszym kraju ponad 150 mln dolarów.

Delphi Automotive Systems jest jednym z największych na świecie dostawców części samochodowych. W 1999 roku koncern został wydzielony ze struktury General Motors (GM) i zadebiutował na giełdzie w Nowym Jorku. Koncern ma obecnie ponad 180 zakładów produkcyjnych w 39 państwach świata. Zatrudnia blisko 220 tys. osób. (mak)

delphiGdańsksamochodowe
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)