RegionalneTrójmiastoGdańsk silnie zakorzeniony w historii i o dużym znaczeniu ikon

Gdańsk silnie zakorzeniony w historii i o dużym znaczeniu ikon


Gdańsk jako pierwsze miasto w Polsce przeprowadziło kompleksowe
badania wizerunkowe na rynku polskim jak i na rynkach
zagranicznych. Badanie ma pozwolić stworzyć wielopłaszczyznową
strategię miasta.

07.02.2008 08:00

Strategia Gdańska obejmuje sześć poziomów działań: spozycjonowanie Gdańska jako globalnej marki i uczynienie z miasta metropolii nr 1 w tej części Europy, turystyka, biznes, sport, kultura i społeczeństwo.

- Badanie przede wszystkim potwierdziło hipotezę o wizerunku Gdańska silnie zakorzenionego w historii oraz o dużym znaczeniu gdańskich ikon (Wałęsa, Solidarność) - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Hajdas, strategy and analysis manager agencji Demo Effective Launching, zwycięzca projektu strategii Gdańska.

Z miejsc znane są Starówka, Westerplatte i Stocznia, z historycznych wydarzeń Sierpień 80 i obrona Westerplatte, a z imprez Jarmark Św. Dominika i Festiwal Gwiazd.

Dla rodaków Gdańsk jest najbardziej znanym miastem północnej Polski. Polacy wymieniają go o 29 punktów procentowych częściej niż jakiekolwiek inne miasto. Chęć przyjazdu do Gdańska w najbliższym roku wyraża co piąty Polak (21 proc.). Jest to tyle samo osób, ile odwiedziło Gdańsk w ostatnim roku, czyli ponad 4,3 mln.

Gdańsk zajmuje drugie miejsce w rankingu miast, w których Polacy chcieliby mieszkać (pierwszy jest Kraków)
. Pod względem atrakcyjności turystycznej wśród polskich miast Gdańsk został umiejscowiony również na drugim miejscu za Krakowem.

Gdańsk znajduje się w ścisłej czołówce polskich miast pod względem atrakcyjności gospodarczej i plasuje się na pierwszym miejscu wśród miast Polski Północnej. Pomysł otwarcia działalności gospodarczej w Gdańsku poparłoby 73 proc. Polaków.

- Wyniki badań pozwoliły także odkryć niewykorzystany do tej pory potencjał Gdańska - większą niż do tej pory orientację na przyszłość oraz emocjonalną (lżejszą) stronę miasta. Ważną informację stanowiły również badania międzynarodowe - uświadomiły wielką skalę zainteresowania Gdańskiem. Dzięki badaniom precyzyjniej będziemy mogli projektować przekazy oraz wybierać właściwie kanały dotarcia - dodaje Monika Hajdas.

Gdańsk rozpoznaje 63 proc. Brytyjczyków, 89 proc. Szwedów i 78 proc. Niemców. Prawie połowa Niemców (30 mln) i Szwedów (3) i ponad jedna czwarta Brytyjczyków (10) deklaruje chęć odwiedzenia Gdańska. Gdańsk jest trzecim polskim miastem, po Warszawie i Krakowie, które znajduje się na trasie wycieczkowej Szwedów i Brytyjczyków. Wśród Niemców zajmuje drugą pozycję, po Warszawie. Co czwarty Niemiec i co dziesiąty Brytyjczyk i Szwed, jako miejsce swojej wycieczki do miast Europy Środkowo-Wschodniej, wybrałby Gdańsk.

Oferta turystyczna w opinii Polaków postrzegana jest przez pryzmat "morza i lata". Niemcy przyjechaliby do Gdańska w celach turystycznych oraz specjalnie nad morze. Natomiast Szwedzi i Brytyjczycy w celach turystycznych i na zakupy.

Gdańsk okazał się być miastem młodych. Plany odwiedzenia Gdańska w ciągu najbliższego roku deklaruje ok. 25 proc. osób do 40 roku życia, wśród nich jest 33 proc. osób z wyższym wykształceniem, 32 proc kierowników, 28 proc. uczniów i studentów.

Gdańsk przeciera ważne szlaki, bo dla niego to nie lata chude, ale tłuste były pretekstem do stworzenia wielopłaszczyznowej strategii. Jej celem jest maksymalne wykorzystanie tego wyjątkowego czasu, jaki nadchodzi dla Gdańska - Euro 2012, 30-lecie Solidarności, starania o uzyskanie miana Europejskiej Stolicy Kultury 2016 - komentuje Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.

Badanie przeprowadzone zostało przez TNS OBOP pod koniec ubiegłego roku w Polsce, Niemczech, Szwecji i w Wielkiej Brytanii. W każdym z krajów przebadana została grupa 1000 osób.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)