Gdańsk: czas na nową strategię
Agencja Demo Effective Launching wygrała przetarg na opracowanie
koncepcji strategii marki Gdańsk do roku 2013.
13.11.2007 08:00
Obecnie Gdańsk stoi przed tak ważnymi wyzwaniami jak organizacja EURO 2012, powstanie Europejskiego Centrum Solidarności czy starania o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Stworzenie Strategii marki Gdańsk do 2013 roku stało się więc niezbędne w kontekście właściwej koordynacji działań związanych z realizacją powyższych przedsięwzięć - mówi Anna Zbierska, kierownik Referatu Promocji Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Nowo wyznaczona strategia definiuje najważniejsze składowe marki Gdańsk o zasięgu lokalnym i globalnym. Plan komunikacji społecznej i marketingowej na lata 2008-2013 zawiera m.in. stworzenie z Gdańska globalnej marki i metropolii nr.1 w tej części Europy.
Strategia marki Gdańsk ma za zadanie przyciągać ludzi: mieszkańców, aby tu zostali; turystów, aby do miasta chcieli przyjeżdżać, a później wracać; inwestorów, aby znaleźli tu miejsce na swój biznes; studentów, aby w Gdańsku uczyli się, a koniec studiów nie kończył kontaktu z miastem - tłumaczy Jacek Sadowski, dyrektor generalny Demo.
Zwycięski projekt został opracowany przez zespół Działu Planowania Strategicznego Demp pod kierownictwem Macieja Dolaty i Moniki Hajdas.
W listopadzie rusza międzynarodowy projekt badawczy będący pierwszym etapem wdrażania strategii marki Gdańsk. Celem badania jest poznanie percepcji Gdańska w oczach Polaków i Europejczyków. Badanie umożliwi także weryfikację koncepcji strategicznej zaproponowanej w ramach konkursu oraz stanowić będzie podstawę do opracowania całości strategii komunikacji miasta.
Partnerem i wykonawcą badań jest TNS OBOP.