Budowa kładki w Ustce prawie na ukończeniu
Od dłuższego czasu można podziwiać postępy prac przy budowie kładki pieszo-rowerowej, która budowana jest nad rzeką Słupią w Ustce.
Brzegi rzeki są już połączone, a budowa kładki dla rowerzystów i pieszych powoli dobiega końca. Konstrukcja ta jest elementem projektu z dofinansowaniem unijnym "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 – odcinek R-10 na terenie miast Ustki i Słupska". Całkowita wartość projektu na terenie Ustki sięga prawie 6 milionów złotych, a dofinansowanie prawie 3 milionów złotych.
Ustka. 5 km kładki za 6 milionów złotych
Zadaniem Ustki jest wybudowanie ścieżek o długości prawie 5 kilometrów i kładki. Stalowa kładka na brzegach Słupi będzie rowerową przeprawą, łączącą ścieżki w zachodniej i wschodniej częściach miasta.
Przęsło kładki, które właśnie wyłoniło się z nadrzecznej roślinności, ma mieć długość 58,5 metra. To 72 centymetry więcej od kładki portowej. Szerokość pasa ruchu będzie identyczna – 4 metry. Na kładkę rzeczną poprowadzą podjazdy po obu stronach Słupi o łącznej długości około 97 metrów i szerokości 3 metrów, stanowiące ciąg pieszo-rowerowy.
Mistrzostwa Polski w kolarstwie przełajowym. Brnęli w półmetrowym błocie
Na budowę kładki miasto przeznaczyło 4 mln 20 tys. zł. W przetargu została wybrana gdańska firma Optem, która podjęła się wykonania konstrukcji za prawie 3,9 mln zł. Według umowy obiekt ma być gotowy do końca roku.
Kładka uchylna w kanale portowym, otwarta w grudniu 2013 roku, a kosztowała prawie 4,4 mln zł.