Tramwaje pojadą na Nowodwory. Warszawski ZTM ogłosił przetarg
Spółka Tramwaje Warszawskie wraz Zarządem Transportu Miejskiego ogłosiła przetarg na budowę trasy tramwajowej na Nowodwory (odc. pętla Tarchomin Kościelny - Nowodwory). - Trasa będzie zakończona układem torowym umożliwiającym zmianę kierunku jazdy tramwaju. Wykonawca będzie miał 8 miesięcy na realizację zamówienia od czasu podpisania umowy - poinformował WawLove Michał Powałka z ZTM.
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym upłynie 20 listopada. Rozpoczęcie budowy trasy planowane jest na drugi kwartał 2016 roku, a wszystkie prace zostaną wykonane do końca 2016 roku.
Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał za zadanie budowę trasy tramwajowej o długości ok. 1,5 km w ciągu ul. Światowida na odcinku; Tarchomin Kościelny (wcześniej Pętla Mehoffera) - ul. Strumykowa. W ramach zamówienia wykonane zostaną 4 perony przystankowe zlokalizowane na skrzyżowaniach ulic Światowida z H. Ordonówny i M. R. Stefanika. Zakres zamówienia obejmuje m.in.; roboty branży konstrukcyjnej, torowej, drogowej, elektroenergetycznej, sanitarnej, teletechnicznej, wykonanie i wdrożenie projektu organizacji ruchu na czas robót budowlanych oraz wdrożenie projektu docelowej organizacji ruchu.
Ścieżki rowerowe i zieleń
Zamówienie przewiduje m.in.: budowę budynku stacji prostownikowej trakcyjnej „Nowodwory” wraz z wyposażeniem w urządzenia elektroenergetyczne oraz budowę układu kablowego; budowę torowiska o konstrukcji bezpodsypkowej z zabudową asfaltową lub trawiastą (w zależności od lokalizacji); przebudowę ul. Światowida oraz zmiany układu drogowego wynikające z budowy trasy tramwajowej (przebudowę istniejących skrzyżowań, ciągów pieszych i rowerowych itp.); budowę lub przebudowę elementów elektroenergetycznych, takich jak m.in. przewody, konstrukcje nośne, konstrukcje wsporcze, punkty zasilające i powrotne, kable trakcyjne, światłowodowe i sterownicze, przyłącza energetyczne i oświetlenia ulicznego; budowę i przebudowę odwodnienia jezdni i torowiska wraz z odprowadzeniem ścieków do kanalizacji; budowę i przebudowę sygnalizacji świetlnej; przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej znajdującej się w kolizji z budowaną trasą tramwajową, w tym m.in.: sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, kabli
elektroenergetycznych, instalacji teletechnicznych, sieci c.o. i gazowch, instalacji oświetlenia ulicznego, itp.; budowę oraz zagospodarowanie peronów przystankowych, m.in. oświetlenie, instalację elektryczną zasilania biletomatów, monitoringu miejskiego oraz systemu informacji głosowej i wizualnej (SIP); zagospodarowanie terenu, w tym zagospodarowanie zieleni.
Zamówienie jest częścią projektu pn:. „Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru” zgłoszonego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.