TPI chce utrudnić dzialalność WP
Uchwała o zmianie przedmiotu przedsiębiorstwa „Wirtualnej Polski” S.A. podjęta w dniu 20 września 2004 roku głosami większościowego akcjonariusza – „TP Internet” Sp. z o.o. (spółki z Grupy Telekomunikacji Polskiej) w żaden sposób nie wpływa na funkcjonowanie portalu.
21.09.2004 | aktual.: 22.09.2004 13:20
W szczególności uchwała nie stanowi żadnego zagrożenia dla należytej i terminowej realizacji zobowiązań Portalu (w tym świadczeń reklamowych) w stosunku do jego Partnerów.
W przekonaniu Wirtualnej Polski przegłosowana zmiana przedmiotu przedsiębiorstwa może być odbierana jedynie jako zabieg formalny, którego celem jest utrudnienie normalnego funkcjonowania Portalu. Rozesłanie przez TP Internet komunikatu prasowego o przegłosowanych zmianach tezę tę potwierdza.
Należy zauważyć, że sam fakt podjęcia uchwały nie wywołuje żadnych skutków prawnych, a procedura zmian statutu spółki podlega ocenie Sądu.
Zespół Wirtualnej Polski dziękuje kontrahentom i użytkownikom Portalu za okazywane zaufanie i wyraża nadzieję, że podejmowane próby działania na szkodę Portalu nie zmniejszą tego zaufania.
Zespół Wirtualnej Polski wyraża ponadto nadzieję, że działanie, podjęte przez członka Grupy Telekomunikacji Polskiej, nie tylko nie zaszkodzi Wirtualnej Polsce, ale pomoże jej pozyskać nowych sprzymierzeńców w osobach użytkowników i kontrahentów.
Dodatkowe informacje o sytuacji Wirtualnej Polski S.A.
Sytuacja finansowa spółki jest stabilna, a spółka realizuje planowane zadania mające na celu systematyczne zwiększanie jej przychodów; w lipcu przychody przekroczyły koszty gotówkowe WP. W tym kwartale również przewidujemy pozytywne przepływy finansowe.
Użytkownikami WP jest kilka milionów osób fizycznych. Wirtualna Polska współpracuje z najbardziej liczącymi się uczestnikami rynku. Jej klientami i współpracownikami są m.in. czołowe wydawnictwa prasowe, banki i domy maklerskie, przedsiębiorstwa handlowe, przedsiębiorstwa prowadzące aukcje internetowe. Portal jest i będzie rozbudowywany o nowe serwisy i usługi. Pod względem oglądalności, jak wskazują badania Internetu, Wirtualna Polska jest drugim portalem w Polsce. Spółka obecnie wkracza w czwarty kwartał i niewątpliwie w tym czasie skorzysta z odczuwalnego wzrostu rynku reklamy. Pozwala to z dużym optymizmem oczekiwać na korzystne wyniki finansowe, ponieważ w branży internetowej przychody zwiększają się o kilkadziesiąt procent w ostatnim kwartale każdego roku. Przypominamy, iż już dziś WP reklamuje czołówkę przedsiębiorców funkcjonujących na polskim rynku.
WP pozostaje jedną z najbardziej cenionych marek w Polsce (ranking opublikowany w numerze tygodnika „Wprost” z dnia 02 maja 2004 r.). Dynamicznie wzrastają wskaźniki serwisów biznesowych oraz przychody z transakcji e-commerce zawieranych za pośrednictwem platformy biznesowej WP. Informowaliśmy o tym w komunikacie z dnia 12 lipca 2004 r. Pierwsze półrocze bieżącego roku przyniosło wzrost niemal wszystkich istotnych wskaźników w serwisach biznesowych WP. W odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego przychody z e-commerce wzrosły o 53%. Sam Pasaż Finansowy, jako jeden z elementów e-finansów WP, wygenerował przychody wyższe o 77% w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku. E-finanse zaś jako całość (Pasaż Finansowy i inne aktywności, w tym serwis przetargi.wp.pl) zanotowały wzrost 85-procentowy! Liczba unikalnych użytkowników sięgających na strony finansowe i biznesowe Wirtualnej Polski w pierwszym półroczu tego roku jest o 75% wyższa niż w analogicznym okresie roku 2003. O jedną piątą zwiększyła
się ponadto liczba partnerów portalu.
Konsekwentnie podejmujemy działania mające na celu modyfikację istniejących serwisów portalu, tak, by w jak najwyższym stopniu odpowiadały trendom na rynku oraz realizowały wymagania użytkowników. Tylko w ostatnich dwóch miesiącach zmodernizowaliśmy Pocztę WP, dostosowując ją precyzyjniej do potrzeb odbiorców indywidualnych (PocztaPRO) i klientów biznesowych (PocztaBIZ), zwiększyliśmy funkcjonalność Pasażu Finansowego, serwis Komputery ruszył w nowym kształcie i z nową, bogatszą zawartością. We współpracy z Energis Polska uruchomiliśmy też numer dostępowy do Internetu – wpGO!modem.
Rekordowe wskaźniki oglądalności osiągnęły serwisy, na przykład serwis Gry. Oglądalność Imperium Gier zwiększyła się o ponad 1/3 w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, a liczba jego użytkowników zwiększyła się o ponad 60% (na podstawie danych z badania gemiusTraffic). Są to najwyższe wskaźniki w historii serwisu. Podkreślamy, iż Wirtualna Polska jest liczącym się na rynku medium reklamowym. Już wkrótce planowane jest wprowadzenie nowych serwisów i usług płatnych w portalu, w tym usług VOIP, szkoleń on-line, serwisu blog.wp.pl. Trwają również prace związane z przebudową i wprowadzeniem nowych użyteczności do serwisu Poczta, Randka i Logodzwonki. Ruszy kolejna Netmania, największy sieciowy konkurs wiedzy i rozrywki.