Tomasz Lis zarabia dla Polsatu miliony
'Co z tą Polską' Tomasza Lisa na Polsacie przyciąga głównie reklamy aut i innych produktów premium.
13.02.2007 07:10
Jesienią 2006 r. publicystyczny program Tomasza Lisa zarobił dla Telewizji Polsat o 2 mln zł więcej niż w podobnym czasie 2005 roku. Ma też coraz lepszą oglądalność. Najchętniej reklamują się przy nim producenci lepszych kosmetyków i samochodów – pisze „Puls Biznesu”.
Oglądalność programu jest lepsza wśród osób wykształconych i bardziej zasobnych.
„Cechuje się nadreprezentacją bogatszej widowni, szczególnie interesującej dla reklamodawców” – mówi „PB” Paweł Orkwiszewski z domu mediowego Initiative.
Przy „Co z tą Polską” pojawiają się reklamy: Volkswagena, Renaulta, usług finansowych (banki i ubezpieczenia), operatorów komórkowych (zwykle z ofertą dla biznesu). Od października 2006 r. do stycznia 2007 r. w pierwszej dwudziestce najchętniej reklamujących się przy tym programie około 60 proc. to marki premium.
Zdarzają się też produkty spoza działki premium.„Oczywiście, bywają też marki masowe, takie jak Tesco, ale to naturalna kolej rzeczy, bo Tomasza Lisa oglądają także przeciętni widzowie, adresaci wielu produktów” - uważa Paweł Orkwiszewski.
„Reklamy przy programie Lisa sprzedajemy właściwie wyłącznie z cennika. Tym sposobem ich cena jest zdecydowanie wyższa niż czasu reklamowego oferowanego w pakietach” - wyjaśnia Maciej Stec, dyrektor biura reklamy Telewizji Polsat, TV4 i TV Puls.
Cena emisji spotu z reklamowego cennika może być wyższa od tej za emisję w ramach pakietu nawet o 40 lub 50 procent.
„Co z tą Polską” w czwartki na Polsacie o godz. 22.30.