Telewizja pomogła Polakom w decyzjach wyborczych
Co czwarty Polak pod wpływem programów TVP
podejmował decyzje wyborcze - wynika z sondażu TNS OBOP dla TVP,
przeprowadzonego między 5 a 23 października.
04.11.2005 | aktual.: 05.11.2005 20:15
Z sondażu wynika, że przynajmniej jedną audycję poświęconą wyborom obejrzało w TVP 81% Polaków. Najwyższą widownię zdobyły debaty "Prezydent dla Polski" i "Wieczory Wyborcze".
Od 5 września do 23 października TVP nadała 984 programy poświęcone wyborom parlamentarnym i prezydenckim, w tym 231 audycji własnych - wynika ze statystyki przesłanej przez odpowiedzialnego za przebieg wyborów w TVP Jarosława Szczepańskiego.
TVP wyemitowała 206 godzin obowiązkowych audycji wyborczych przed wyborami parlamentarnymi i prezydenckimi. Oglądał je niemal co drugi Polak.
Według danych udostępnionych przez Biuro Reklamy TVP, z możliwości wykupienia płatnych reklam wyborczych w czasie kampanii wyborczej prezydenckiej (kampania ta, zgodnie z prawem rozpoczęła się 15 dni przed wyborami prezydenckimi) skorzystało tylko 4 kandydatów - Henryka Bochniarz (Partia Demokratyczna demokraci.pl), Maciej Giertych (LPR), Lech Kaczyński (PiS) oraz Donald Tusk (PO).
Najwięcej, bo 60 reklam wyborczych, wykupił sztab Tuska. Za łącznie 25 minut zapłacił prawie 501 tys. zł. PiS za mniej, bo 22 minuty ogłoszeń wyborczych, ale w najlepszym czasie oglądalności, zapłacił ponad 582 tys. zł.