Tele2 zareagowało na materiały TVN i działania UKE
W reakcji na wszczęcie przez Prezesa UKE postępowania przeciwko Tele2 Polska, spółka zdecydowała się na wprowadzenie jeszcze ostrzejszych mechanizmów kontrolnych w procesie pozyskiwania klientów.
Spółka Tele2 Polska systematycznie wprowadza narzędzia, które eliminują pojawiające się oraz dające się przewidzieć nadużycia i nieprawidłowości, będące przedmiotem postępowania prowadzonego przez Prezesa UKE. Ponieważ jednak stosowane dotychczas rozwiązania okazały się wciąż niewystarczające, Tele2 zdecydowała się na wprowadzenie do procesu sprzedaży kolejnych mechanizmów, zapobiegających klientów przez ewentualnym, nieświadomym zawieraniem umów na świadczenie usług telekomunikacyjnych - podano w komunikacie przesłanym wortalowi Wirtualnemedia.pl.
Spośród wielu mechanizmów, które są właśnie wdrażane najważniejsze to nagrywanie całych rozmów sprzedażowych, prowadzonych przez telemarketerów z klientami oraz zwielokrotnienie liczby specjalistów ds. kontroli jakości, którzy na bieżąco kontrolują rozmowy sprzedażowe. Tele2 będzie również dążyć do telefonicznej weryfikacji 100 proc. docierających do firmy umów (dotychczas Tele2 podejmowało 5 prób dodzwonienia się do nowego klienta w ciągu 4 dni, co skutkowało średnią skutecznością na poziomie 85 proc.).Ponadto Tele2 - w porozumieniu z UKE oraz UOKiK – pracuje nad taką zmianą wyglądu dokumentów przesyłanych klientom, aby jeszcze bardziej zmniejszyć prawdopodobieństwo nieumyślnego zawarcia umowy.
- W interesie Tele2 jest uczciwe i niebudzące kontrowersji pozyskiwanie klientów. Dotychczasowe, systematycznie udoskonalane procedury kontrolne, jakim poddany był proces sprzedaży, okazały się niestety nie dość doskonałe, w efekcie czego zdarzają się przypadki wprowadzania klientów w błąd. Działania tego typu są absolutnie sprzeczne z polityką Tele2 i są niczym innym jak oszukiwaniem zarówno klientów, jak i Tele2 – powiedział Piotr Nesterowicz, Dyrektor Generalny Tele2 Polska.
Osoby pokrzywdzone przez nieuczciwych pracowników, działających w imieniu Tele2, chcielibyśmy serdecznie przeprosić.
Ponieważ Tele2 bardzo zależy na uzyskaniu informacji o ewentualnych nieprawidłowościach bezpośrednio od poszkodowanych, firma uruchomiła specjalną infolinię (0801 80 50 80), na której konsultanci będą przyjmować doniesienia o nieprawidłowościach oraz udzielać wszelkich niezbędnych informacji - podano w komunikacie.